12 Kasım 2009

Haftasonu Gezmeleri - Bournemouth



Gecen haftasonu gunu birlik guneye indik, sahil kenarinda kurulu Bournemouth'a gittik. Kojo'nun cok sevdigi bir grubun turnesi var bu ara, o konsere gitmek istedi. Ben de gunduz ona eslik ettim, aksam ben erken dondum, o  konsere gitti. Boylece bir tasta iki kus vurmus olduk :)


Daha once guneyde deniz kenarinda Brighton'a gitmistik ama Bournemouth'u daha cok sevdik sanki. Sahil altin kum, hic tas yok. Brighton'da da kum yok, hep cakil sahil. Upuzun sahilde yuruyup bol bol deniz havasini icimize cektikten sonra yine denize karsi oturup guneslendik. Sansimiza hava cok guzeldi, gun boyu gunes vardi gokyuzunde. Bournemouthlular tarihte ilk kez "beach hut" dedikleri sahil kulubelerini bulmuslar, boyle adlarini duyurmuslar. Sahil kenarinda yanyana dizili bir masa birkac sandalye ancak alabilcek kadar kucuk kulubeleri kiralayip piknik yapilabiliyor. Gorunusleri cok seker, biz oradayken birkac tanesinin kullanildigini gorduk, cok sevimliydi manzara.











Sahilde dolastiktan sonra sahile tepeden bakan yol uzerinde Russell-Cotes Muze ve Sanat Evi'ne gittik.  Russell-Cotes ciftinin yasadigi evi muze haline donusturmusler ama oldugu gibi birakmislar yasam alanlarini. East Cliff Hall adi verilen evde Sir Merton Russell-Cotes (1835-1921) ve Lady Russell-Cotes (1835-1920) olene kadar yasamislar. Evin yapimina 1897 yilinda baslanmis ve 1901 yilinda tamamlanmis. 15 Temmuz 1901'de Sir Merton karisina dogumgununde hediye olarak bu evi vermis. Bu tarih ayni zamanda Kralice Victoria'nin olum tarihi ve ev de Victoria tarzinda yapilan binalarin sonuncularindan biri. 


Victoria zamaninin diger zenginleri gibi Russell-Cotes cifti de dunyayi gezmeye meraklilarmis. Japonya, Avustralya, Rusya, Amerika ve Hawai gibi yerlere giden cift, oradan getirdikleri esylari evlerinde koleksiyonlarina katip sergilemisler.  Evde Japonya gezilerine ait bir kat bulunuyor zira Japon kulturunden cok etkilenmisler. Cift daha hayattayken, 1907'de evlerini icindeki koleksiyonlari ile birlikte Bournemouth halkina bagisladiklarini aciklamislar. 1909 yilinda her ayin ilk Carsamba gunu evlerini ziyarete acmislar. 1920 ve 1921 yillarinda da once Bayan Russell-Cortes sonra da Bay Russell-Cortes yasamini yitirmis. 



Evde fotograf cekmek yasakmis ama ben bunu cikarken fark ettim! O kadar bakinmama ragmen uyari tabelasi vs. gormedim, kimse de beni uyarmadi. Tam cikmaya yakin bir tabela gordum! Ama is isten gecmisti. Evi cok begndik, kojo "Ayni Masumiyet Muzesi" gibi dedi..
Sonrasinda sehrin carsisini ve meydanlarini dolastik. Parklari, bahceleri gercekten cok guzeldi. Yazdan kalma gunesli bir gunu deniz kenarinda gecirmek cok hostu!




1 yorum:

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com