1 Ağustos 2012

Alerjik Durumlar - Dermografizm / Dermatografizm

 
Geçen hafta Çarşamba akşamı kojo Bambinoyu parktan getirince sağ diz kapağında sivrisinek ısırığına benzer şekilde onlarca minik kabartı fark ettik. Üzerinde durmadık, "Sinek ısırığıdır, geçer" dedik.

Perşembe günü bakıcı teyzesi Bambinoyu her zamanki gibi yemeğini yedirip parka götürmüş. Balık yemiş bizimki, hava da sıcakmış dışarıda. Bambinonun vücudunun çeşitli yerlerinde kabartılar oluşmuş, bir süre sonra geçmiş ama sonra başka yerlerinde tekrar çıkmış. "Ya balıktan ya da sıcaktan" demiş teyzesi. Anneannesi bakmış ki Bambinodaki kızarıklıklar giderek artıyor, aldığı gibi soğuğa yakın ılık suya sokmuş bizimkini. Rahatlamış minnoş :) Ben eve gittiğimde kızarıklıklar devam ediyordu. "Balık olabilir ya da sıcaktandır belki, gece çok terliyor" dedim, geçtim. Biraz rahat mıyım neyim?

Cuma sabahı bakıcı teyzesine "Bugün Bambinoya değişik, alerji yapabilecek şeyler vermeyelim bakalım; domates gibi, balık gibi. Az çeşit yesin, parka da ya çıkmayın ya da çok kalmadan eve dönün, bakalım devam edecek mi kızarıklıklar" dedim, işe geldim. Geldim ama bir yandan da "Ne olur ne olmaz ben bir sevk alayım şu alerji doktoruna" dedim ve sevk aldım. Öğlene doğru teyzemiz alerji yapabilecek hiç bir şey yedirmediğ ive sıcağa çıkarmadığı halde Bambinonun kızarıklıklarının geçmediğini, bir yerde geçince başka bir yerde tekrarladığını anlatınca doktoru aramaya karar verdim. Doktor Ömer Bey, Bambinonu hemen görmek istedi. Sevk kağıdımı aldım ve eve gittim hemen.

Ömer Bey Bambinoyu inceledi, bizi dinledi ve teşhisi koymadan önce şunları söyledi:
    - İyi ki bana getirmişsiniz. Başka bir yere götürseniz nedeni bulmak için gereksiz bir sürü test isterlerdi emin olun. Yediği bir şey ya da sıcaktan olmadığı kesin. O nedenle bilmeyen biri için nedeni bulmak için birçok test istenebilecek bir durum.

Aynı şeyi ben de düşünüyordum. "Bakalım Ömer Bey ne yapacak, neler isteyecek" diye düşünmüştüm çokça. Ben de gıdadan ya da sıcaktan olmadığına inanıyordum zira.

Bunu dedikten sonra teşhisi koydu Ömer Bey: Dermatografizm. Diğer bir deyişle "Deriye Yazı Yazma"

"Deriye herhangi bir cisim baskı yaptığında, baskı yapılan yer anında kabarır, tepki verir. Bir süre sonra bu kabartı kendiliğinden geçer. Bu bir deri özelliğidir, hastalık değildir. Benim kızımda da var ve 16 yıldır geçmedi. Endişelenecek bir durum yok. Zaten kaşıntı da olmadığı için ilaç kullanmaya gerek yok. Rahatsızlık hissettiğinde banyo yaptırın, bu Bambinoyu rahatlatır. Bu deri özelliği ileri de geçebilir de, geçmeyebilir de."

Bana bilgisayarından bununla ilgili resimler gösterdi Ömer Bey. Bunun gibi:
              
             

"Vay be" dedim. Yıllardır yaşadığım şuna benzer sahneler gözümün önüne geldi:

* Okul yıllarında sıranın üzerine 3-5 dakika bile yatınca gömlek düğmelerimin ve kolumun izinin yüzümde aynen çıkması.
* Ne kadar hafif gözlük takarsam takayım gözlüğü çıkardığımda burnmun üzerinde oluşan izler.
* Biraz sıkan bir çamaşır giydiğimde çamaşır izlerinin olduğu yerlerin kabarması ve deli gibi kaşınması.
* Bacak bacak üstüne attıktan bir süre sonra iki bacağın değdiği yerlerin kıpkırmızı olması.
* Sabah kalktığımda kayışlı saatimin kolumda iz yapması ve kaşınması (Çareyi şu saatlerden almakta buldum!)
YOK BÖYLE BİR SAAT! Rengarenk T-Box Slap-On- Watch'lar 34,99 TL yerine % 57 indirimler SADECE 14,99 TL ( 1 ay geçerlidir )
Demek ki bende de vardı bu özellik ve Bambinoya da geçmişti. Neyseki onunki henüz kaşınmıyordu.

Derin bir "Oh, çok şükür, bu kadar olsun" dedikten sonra Ömer Bey "Gelmişken kan tahlili isteyeyim ve alerji durumlarına bir bakalım" dedi. 

Cumartesi günü sabah erkenden kan vermeye gittik. Her zamanki gibi damarını bulamadılar kuzunun :( Buldular, bu sefer kan çekemediler içinden. Diğer koluna geçtiler. Kuzunun sağ kolunu mosmor hale getirip sonra da buzlu eldiven sardılar daha fazla morarmasın diye. O esnada Bambinoyu hem sıkıca tutup hem de telkin etmeye çabalayan bendenizin ömründen ömür gitti, terler boşandı sırtımdan. Neyseki bitti ama Bambino bütün sabahı "Biras.. Acıdı" diyerek geçirdi :(( Parkta acımasız hayat yüzünün gösterdi sonra ve tüm çocuklar "Ne oldu sana?" diye sordular bizimkine. Yorum yapmadan da geçmediler tüm hayalgüçlerini kullanıp..

Daha önce yumurtaya duyarlılığı negatife indiği için yumurta yemeye başlayabilir demişti doktorumuz. Ara sıra ucundan kıyısından yumurta vermeye başlamıştık ama bir süre sonra vücudunda tekrar döküntüler başlayınca yumurtayı yeniden tamamen kesmiştik. Buradan ve buradan ilgili yazılara bakabilirsiniz. O nedenle alerji durumunda hiçbir değişiklik beklemiyordum. Beklentim yoktu yani. Pazartesi günü akşama kadar açıklanmadı test sonuçları. Açıklandığında Ömer Bey'e mail gitmiş ve akşam beni aramış kendisi ama ben görmemişim telefonu. Ertesi sabah merakla telefon ettim. "Bambinonun süte alerjisi negatife düşmüş, hemen getirin tolerans testi yapalım" dedi. "Haftasonu getirsek" dediysem de aynı gün görmesinin daha iyi olacağını söyledi. Ben de apar topar Bambinoyu alıp Ömer Bey'e gittim dün.

Yaklaşık 4 saatimiz orada geçti. Bambino aç gitti. Üstelik öğle uykusunu da uyumamıştı. Marketten günlük süt aldım, götürdüm. Ömer Bey önce Bambinonun cildini inceledi. "Çok şanslısınız, dersinideki kabartılar neredeyse geçmiş, hiç beklemiyordum" dedi. Bu oğlan devamlı şaşırtıyor bizi :))

Bambinoyu çıplak olarak 4 saat gözlemledik hep birlikte. Önce bir damla süt verdik. 15 dk sonra baktık ki bi r sorun yok, 2 damla verdik. 15 dk sonra 1 çay kaşığı, 15 dk sonra 2 çay kaşığı... Böyle böyle 3 saat boyunca Bambinoya süt verip vücudun tepkisini gözlemledik. İlk başlarda metal kaşığa tepki verdiğini fark ettik ve bizdeki plastik mama kaşığı ile devam ettik. İlk saat iyi geçti ama sonra Bambino acıkmaya ve uykusuzluk nedeniyle beni gördüğü yerde m.eme istemeye başladı. 3. saat artık verdiğimiz sütü reddetmeye ve eve gitmek istemeye başladı. Süt içer içmez oyun alanında oynamaya devam ettiği için yine de iyi dayandı diye düşünüyorum. Sonlara doğru 40 takla atsak da süt içmediğini fark eden Ömer Bey "Tamam, istemiyorsa zorlamayalım artık" diyerek hepimizi kurtardı. Bambino süte hiç tepki vermedi ummadığımız bir şekilde. Ömer Bey evde de peynir değil ama süt ve yoğurdu Bambino istediği zaman istediği kadar vermemizi istedi ve akşam ve ertesi gün kendisini aramamızı istedi. "Merak etmeyin evde vereceği tepki buradakinden daha fazla olmaz, rahatça verin ama abartmayın da. Çocuk istediği zaman, istediği kadar yemeli" diyerek sınırları koydu.

Eve bir yorgunlukla attık kendimizi. Anneannenin evde olmasını fırsat bilip biraz ev temizliği yaptım o yorgunluğun üstüne. Bir de Bambinonun 5 dk da bir m.eme istemesi ile sakin kalmaya çalıştım. Kojo gelir gelmez güzel haberi paylaştım, çooook sevindi. Ancak benim halimi görünce Bambinoyu alıp parka götürdü sağolsun :)) Yanlarına bir küçük kase yoğurt verdim. Kojo tedirgin oldu, "Yapamam ben, ya birşey olursa?" dedi ama yine de aldı yoğurdu. Onlar gidince ben de ayaklarımı uzatıp dinlendim, biraz müzik dinleyip günlerdir elime alamadığım kitabımı sevinçle okudum demeyi çok isterdim :P Ama hemen mutfağa girdim, yemek yaptım, ortalığı toparladım, çamaşır astım ve arada bir sürü ıvır zıvır iş yaptım...

Akşam eve geldiklerinde Bambino ve babası gayet mutlu ve keyifliydiler. Bambino yoğurdun tamamını yemişti ve herhangi bir kızarıklık yoktu, çok şükür! Allahım bugünleri de gördük ya, çok şükür!

Ben hala temkinliyim, yumurtada bir süre yedikten sonra tepki vermeye başlamıştı vücudu; bunda da öyle olabilir. Ama yine de iyiye gidiyor olması çok ama çok sevindirici :)

Ömer Bey'le bugün tekrar konuşacağız, takip etmeye devam edeceğiz. 

İşte alerjide geldiğimiz nokta budur dostlar.. Her iste bir hayır varmış, dermografizm ile başlayan macera süt alerjisinin bitmesine doğru götürdü bizi :) Buraya da ayrıntılı yazıyorum ki hem unutmayayım hem de alerjili bebeklere bir nebze umut olalım...

Resimler buradan ve buradan ve buradan ve buradan.

29 yorum:

  1. süt alerjisinin geçmesine çok sevindim canım. Darısı yumurtaya diyelim o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Zeren, inşallah diğerleri de geçer gider.

      Sil
  2. Çok acayipmiş, görünce çok şaşırdım!! Çok geçmiş olsun Bambino'ya...

    Neyse, süt ve yoğurt konusundaki gelişmeler çok sevindirici!! Umarım pek çok şey için böyle iyiye gitmeye devam eder...

    Sevgiler, Başak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok şaşırmıştım ilk gördüğümde. İnsanlar sanat yapıyormuş bu bedenlerin üzerinde :)
      İyi dileklerin için çok teşekkürler Başak :)
      Sevgiler benden de..

      Sil
  3. geçmiş olsun bambinoya :) atlatmıştır inş. süt alerjisini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Selcen, inşallah atlatır, izlemedeyiz hala.

      Sil
  4. Aa benim oğlumun da cildi böyle, demek tıp dilinde bir adı varmış, öğrenmiş oldum. Sağolun :) alerji konusunda da sabır diliyorum, yorucu ve yıpratıcı bir süreç olmalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Doktorun dediğine göre kaşınmadığı sürece problem değil ama kaşınıyorsa bir çeşit ürtikere dönüşüyor ve ilaç kullanmak gerekebiliyormuş. Alerji için de tünelin sonundaki ışığı gördük inşallah. Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Şaşkınlıkla okudum yazınızı..Çünkü neredeyse aynı türden şikayetlerim vardı..hala var ama şiddeti geçti diyelim..Tüm tahliller,testler yapıldı..İlaç kullandım..Yok geçmedi,önce minicik bir kabartı oluyor daha sonra kaşıdıkça kabarıyordu..Alıştım şimdi..Şikayetlerim de azaldı..Bambinoya da geçmiş olsun ..sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun size de. Doktorun dediği gibi testler, tahlillerle konulabilecek bir teşhis değilmiş bu. Bende de kaşıdıkça kabarıyor ve kabardıkça kaşınıyor. Su iyi geliyormuş. Umarım şikayetleriniz azalır ve yok olur. Benim hala devam ediyor, alıştım sayılır :) Benden de sevgiler :)

      Sil
  6. Satırlarını okurken "hadi bitmiş olsun alerjisi diye" iç geçirdim.Okumayı bırakıp sadece son satırlara bakmayı da kıyamadım.Çünkü yaşayan biri olarak yazdıkların benim için son derece önemli. Ama sonra mutlu sonu gördüm.Maaşallah öyleyse Bambinoya.Biberondan lıkır lıkır süt içeceği günler yakınsa emzirme olayında bitmiş olur bu vesileyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuray, çok teşekkürler. Henüz tam anlamıyla bitmiş diyemiyorum çünkü yumurtada bir süre yiyip daha sonra tekrar alerji belirtileri başlayınca kesmiştik. Bunda da öyle olabilir diye temkinliyim ama yine de mutluluk verici Bambinoyu yoğurt yerken görmek :) Umarım sizinki de kısa sürede geçer gider. Sütten kesmek için gerçekten iyi oldu, gerçi henüz öyle birşey düşünmüyorum ama yine de sütten kesersem kalsiyum takviyesi alabileceğini bilmek güzel. Blogunuzda gezindim, ne kadar güzel işler yapıyorsunuz. Ellerinize sağlık :)

      Sil
  7. İnşallah geçmiştir. Darısı yumurtanın başına. Sizin maceranız da gösteriyor ki, işinin uzmanı doktora gitmek çok çok çok önemli. Yoksa o test senin, bu test benim sürünüyor insan. Bu cilt özelliğini hiç bilmiyordum bu arada, yeni birşey öğrendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Tomurcuk, inşallah. Biz de oğlanla birlikte nice şeyler öğrendik ve öğreniyoruz. Doktora giderken gerçekten merak ediyordum ne yapabilir diye ama nokta atışı teşhis yapınca Ömer Bey'e güvenim daha da arttı. Allah sağlık sıhhat versin kuzulara, dermansız derdi kimselere vermesin..

      Sil
  8. Cok gecmis olsun canim, cok sevindim :)

    Bu bahsettigin deri durumu Meral'de var biliyor musun? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Esracım :)
      Meral'i bilmiyordum, okuduğuma göre toplumun %5'inde varmış ama bana göre 5'ten fazla bu rakam :)
      Meral'e anlat, o da öğrensin tanısın kendi derisini :P
      Öperim.

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun, alerji zordur bilirim, yakın bir arkadaşım da bebeğiyle bu konuda çok savaş veriyor.Bu arada Bambino ve benim oğlum akran sayılır :) takip edeceğim artık bloğunuzu ve gezdiğiniz yerleri :) güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Gerçekten zor dönemler ama Allah beterinden korusun diyorum her zaman. Her zaman beklerim. Oğlunuzu öpüyorum. Sevgiler :)

      Sil
  10. Bu derimde herşeyin izinin çıkması bende de var ,bacak bacak üstüne bile atsam hemen izi kalır.
    şu kan alırken yaşadıklarını gözümden canladırırken bile ben çok fena oldum seni düşünemiyorum.

    neyse ki bu alerji olayındaki gelişme beni çok mutlu etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yıldız :) İz kalması normal olabilir ama bir süre geçmiyorsa ve daha da önemlisi kaşıntı oluyorsa o zaman durum fena :(
      Kan alma olayında henüz ilk seferde alınan bir an yaşamadık, her seferinde delik deşik edip morarttılar kuzunun kollarını :(

      Sil
  11. küçükken bendede yumurta,et,polen,çikolata alerjisi varmış.şimdi geçti sayılır et bazen sıkıntı yapıyo arada.ama bu deriye resim yapma :) alerjimin adınıda öğrenmiş oldum bide metal alerjim var geçinip gidiyoz :) bebeğinize geçmiş olsun benimde küçük bi kızım var arada ısırınca bütün dişlerinin şekli çıkıyo ...arada koluma bacağıma resim yapıyorum millet şaşırıyo :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simge, deneyimlerini paylaştığın için çok teşekkürler, yalnız olmadığımı bilmek iyi hissettiriyor.
      Ben de küçükken nedeni bilinmeyen alerjilerle boğuşmuşum. Metal alerjim hala var.
      Sizi rahatsız etmediği sürece tolere edilebiliyor, haklısınız ;)
      Yalnız şu anda okuduğum tüm kaynaklar alerjilerin temelinde sağlıklı çalışmayan bağırsak florası olduğunu söylüyor, florayı tamir etmeden de geçmezmiş alerjiler. Biri bitse, diğeri başlarmış. Aklınızda olsun.
      Kızınıza ve size sevgiler, Allah bağışlasın :)

      Sil
  12. Bu alerji muhtemelen bende de var, ancak gösterilen fotoğraflardan emin olamadım. İnternetten bulduğunuz fotoğraflar büyük ihtimalle 'Scarification' örnekleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dermografizmin de dereceleri var, az ya da çok olabiliyor ya da bağışıklık sisteminin zayıfladığı dönemlerde daha uzun süre görülebiliyor. Bulduğum örneklerin tamamı dertatografizme aittir.

      Sil
  13. Yaw arkadaşlar yok mu bu ilettin tedavisi adamı bitiriyor bu illet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalici bir tedavisi yok diye biliyorum ama donem donem gerileyip donem donem de alevleniyor malesef

      Sil
  14. Yaw arkadaşlar yok mu bu ilettin tedavisi veya bu hastalıktan kurtulan var mı?

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com