9 Ağustos 2012

Nazım Hikmet Ran


Rusya gezimizle ilgili son yazım bu. Son gün sabah Nazım Hikmet'in mezarını ziyaret ettik. Mezarlıkta Rus siyaset, bilim ve sanat alanında hizmetler veren birçok kişinin mezarı bulunuyor. Alttaki ilk resimdeki mezar Gorbaç.ov'un mesela. Mezarların muntazamlığı, temizliği, bakımı mükmmel. En çok da her mezarın başında o kişiyi anlatan bir heykel, bir sembol ya da bir yazı bulunması hoşuma gitti. Bizim gibi yabancılar bile mezar başlarındaki heykellerden orada kim yatıyor az çok anlayabiliyor. Bir balerin, bir yönetmen ya da bir devlet adamının mezarını tanımak mümkün. 

Mezarlıkta foto çekmek garip geldi bana, o nedenle fazla foto yok buraya ait. Hele Nazım'ın mezarının başında foto çektirmek hiç bana göre bir iş değilmiş, onu anladım orada. Gruptakiler gayet rahat mezar taşının başına gidip objektife poz verirlerken bile kendimi nedense rahatsız hissettim. Bilmiyorum neden.. O nedenle yakılan küllerin konulduğu renk renk, çeşit çeşit vazoların fotolarını bile çekemedim sonra. Kısa bir tur atıp çıktım. Yağmur da dolu dolu yağmaya başlamıştı o sırada. İyi geldi...




İyimser Adam

Çocukken sineklerin kanadını koparmadı 
teneke bağlamadı kedilerin kuyruğuna 
kibrit kutularına hapsetmedi hamamböceklerini 
karınca yuvalarını bozmadı 
büyüdü 
bütün bu işleri ona ettiler 
ölürken başucundaydım 
bir şiir oku dedi 
güneş üstüne deniz üstüne 
atom kazanlarıyla yapma aylar üstüne 
yüceliği üstüne insanlığın

Bakü - 06.12.1958

2 yorum:

  1. her düşündüğümde garip olurum neden mezarlığın orada derim,kimlerin ölüsü,dirisi sığıyor da memleketime..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunu orada hiç sorgulamadım biliyor musun? Verası'nın yanında olduğu için mutlu diye düşündüm. Koyun koyuna yatıyorlar orada..

      Sil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com