13 Şubat 2010

Bu Sefer Bildim!


Bu sefer gelen organik sebze ve meyve kutumdan cikanlardan biri yukaridaki sahsiyetti :) Bu sefer fazla dusunmedim, hemen soyleyiverdim ismini: Pancar! Bizim eve pancar pek girmez, pancarin tursusunun cok guzel oldugunu biliyorum ama. Tursu yapamayacagima gore, oturdum yine internetten bakindim pancarla neler yapabilirime. Organik urunleri aldigim sitenin icinde hangi malzeme ile neler yapilabilecegine dair bir bolum var. Hatta musterilerden gelen tarifleri de koyuyorlar oraya. Gecenlerde biri anneannesinden kalma bir kek tarifi paylasmisti mesela, cok hos! Neyse, girdim baktim o bolume, pancarla ilgili corbadan keke kadar pek ock tarif var. Mercimekli rezeneden sonra bu defa bir Ingiliz tarifi denemek istedim. Pratik gorunen yemeklerden birini seceyim dedim ve pancarli corbada karar kildim.

Corbanin tarifi cok basit: Pancar, patates ve havucu bir tencerede et suyu ile kaynatiyorsunuz. Icine istediginiz turden aci sos ekliyorsunuz. Tuz yok, cunku pancarin icinde yeterince sodyum varmis. Sebzeler yumusayana kadar pisiriyorsunuz ve sonra blendirden gecirip servis yapiyorsunuz. Gayet basit! Ben tarifteki olculere harfiyen uymadim cunku elimdeki tum pancarlari kullanmak istemedim, bir-iki tanesini salata icin ayirdim. Bir adet havuc ve iki adet patates kullandim. Aci sos koymadim.

Sonuc: Corba acaip tuzlu olmustu hic tuz koymamama ragmen. Rengi tamamen pancar rengiydi, ki goruntu olarak gayet guzel. Yalniz tat konusunda pek olumlu seyler soyleyemeyecegim, pancar ve havucun tadi cok baskin cikmisti. Sonucta corbayi icemedik ve pancar maceram boylece baslamadan bitti.

Salata icin ayirdigim pancarlari portakalli salatanin icine koydum, bayagi guzeldi tadi.

Bu maceradan sonra artik kutu almiyorum, tek tek secip sepete ekliyorum alacaklarimi :)) Bir sure boyle artik, napalim!

3 yorum:

  1. ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN;

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR düşbahcesi.blogspot.com ve pembetatlar.blogspot.com TARAFINDAN HAZIRLANMIŞ OLAN HEDİYEŞLE ETKİNLİĞİNE
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ DAVET EDİYORUZ...
    1 ŞUBAT 2010- 28 ŞUBAT 2010 TARİHLERİ ARASINDA ORTAK BLOGUMUZ OLAN pembedüşbahcesi.blogspot.com 'DA BAŞLATACAĞIMIZ ETKİNLİĞİMİZDE BİZİ YALNIZ BIRAKMAZSANIZ ÇOK SEVİNİRİZ...

    HAYDİ ARKADAŞLAR HEDİYELEŞELİM KAYNAŞALIM...

    DETAYLI BİLGİ İÇİN:pembedüşbahcesi.blogspot.com adresine uğramanız rica olunur...

    YanıtlaSil
  2. :))

    Cidden o kutu da tam bir sürpriz kutusuymuş haa! her hafta farklı ve daha önce hiç denenmemiş sebzeler..olsun yiyememiş olsanız da, denemişsin değerlendirmek için, tecrübe olmuş işte :))

    YanıtlaSil
  3. Evet Aysecim, acaip deneyim ediniyorum kutu sayesinde :))

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com