17 Mart 2011

Emzik

Her iste bir hayir var derler ya; iste Bambinonun sunnet olmasinin bize surpriz getirisi: Bambinonun emzik kullanmaya baslamasi :))

Oylesine verdi kojo agzina emzigi, cantada eline gelince denemek istemis oglanda. Bir de ne gorelim, cuk cuk emmeye baslamasin mi bizimki? Allah Allah dedik, herhalde agrisi var da ondan istiyor.

Sunnetin uzerinden neredeyse bir hafta gecti ama bizimkinin emzik sevgisi aynen devam ediyor. Bazen almak istemiyor, bazen agzina aldigi herseyde oldugu gibi agzina sokup ayni zamanda ses cikarmaya calisiyor (cok deneyci bu cocuk :P), bazen de cuk cuk emiyor dakikalarca...

3-4 ayliktan sonra emzik almaya baslamasi iyi mi, kotu mu bilemedim. Acep dislerine falan bir zarari olur mu? Uykudayken kullanmasinda bir sakinca var mi? Alismasa daha mi iyi? Emzik konusunda bayagi acemiyim goruldugu uzere :)

7 yorum:

  1. Emzik bizim hayat kurtarıcımız. Mama sonrası onla rahatlıyor. Mızıklandığında veriyorum susuyor :) Şu sıralar diş kaşıma aleti olarak görev yapıyor hatta emziğimiz. Genelde onunla uyuyor, daldığında ağzından düşünce alıyorum. Bir arkadaşımın bebeği emzik nedeniyle memeyi reddeder duruma gelmiş ama. Yaygın bir durum mu bilemiyorum fakat benim zaten sütüm bittiği için emziğin bana feci faydası var :)

    YanıtlaSil
  2. Ben emzikten hoşlanmıyorum plastik olduğu için ve hiç vermedim. Ama annenin kurtarıcısı olduğu bir gerçek. Emzik alan bebek daha sakin, sessiz ve uysal oluyor; kendi kendine uykuya dalıyor, her ortamda uyuyabiliyor vs vs.
    Benim duyduğum annelerin en büyük şikayeti gece emzikle uyuyan bebeğin emziği ağzından düşünce bulamayıp anneyi uyandırması ve bu nedenle annenin gece boyu sıklıkla uyanmak zorunda kalmaları.
    Tracy Hogg 8-9 aylıktan sonra bıraktırılması gerektiğini söylüyor. O dönemde daha tam aklı başında olmadığı için daha rahat bırakıyorlarmış. Ama kullanırsan 5-6 ay rahat edersin.
    Gün boyu ağzında durmazsa diş yapısına zararı yokmuş. Diş yapısına zararı olan şey zaten emzik değil, emme hareketi. Gün ve gece boyu anne memesi emen bebeklerin de diş yapısı zarar görüyormuş. Maksat sürekli emmemesi yani.
    Ama emzik bana yine de sempatik gelmiyor. Bir de ben plastikten hiç hoşlanmam. Bir de sakin bebek sevmem :) Bu nedenlerle vermedim. Ha, yalan olmasın, bir de kıskanmıştım emziği çok :))) Bir-iki soktulardı kızımın ağzına. Çok kıskanmıştım, onu değil beni emsin demiştim. Lohusalık işte :)))

    YanıtlaSil
  3. Geçen gün bizimki de denedi ne yapacak bakalım dişlerine iyi olur belki dedi ama almadı.
    Bir bakıma iyi olmuş rahat edersin,bırakma kısmına gelince kimisi çabuk terk ediyor kimisi geç.
    Önemli olan Bambinonun mutluluğu;))

    YanıtlaSil
  4. Fragola, aman diyim bizim de basimiza gelmesin! Zaten tirstim biraz... Sana faydal olmasina sevindim :)

    CokBilmis, ben de dedigin gibi gozlemledim Bambinoyu. Emzik alinca uysallasiyor, sessizlesiyor, hic alisik degiliz bu duruma :) Hatta dun bu cocuk konusmayi unuttu yaa diye endiselendim! Itiraf edeyim biraz da kiskandim :P Her zamanki gibi Bambino kendi tercihini yapti ama, bize birsey demek dusmez :) Cok sik vermemk lazim anlasilan.

    Yildiz, eger istiyorsaniz bir hafta sonra bir daha deneyin, belli olmuyor bunlarin sagi solu :)

    YanıtlaSil
  5. Adı üstünde pacifier,pasifleştiriyor çocuğu da. :)

    http://oykudenhikayeler.blogspot.com/2010/11/emzik-vermek-ya-da-vermemek.html

    Burada yazmıştım görüşlerimi.Artık nerdeyse %100 karşı olmama rağmen 'ikinci çocuğuma kesin vermem' de diyemiyorum.Offf!

    YanıtlaSil
  6. Bir çok görüşü okudum ve yaşanmışlıkların da ardından son kararım şudur: Çocuk karar veriyor!
    Başlarda çok hayranı olduğum Tracy'nin pek çok önerisi bize uymadı. D şu anda 19.5 aylık. Gece ağzından atsa bile dedektör gibi eliyle bulup ağzına alıyor. Gündüz büyük bir sıkıntı yoksa aramıyor.
    Ne diyelim, olacağı varmış, hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
  7. Ben çok istedim emzik alsın Kerim, ama olmadı. Ara ara yokladım hatta. Selim hiç emzik almadı, öğürdü hep alsa daha kolay ve huzurlu bir bebek olurdu diye düşündüm hep. Sonradan bıraktırmak zor oluyor ama kangren zamanlarda emzik iyi bence..

    ve sünneettt... sıra bizde.. bu hafta..

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com