20 Ekim 2010

Duzenimiz Duzensizlik!


Yorumlara geri donemiyorum hala, fark etmissinizdir... Doktorumuzu ve hastaneyi soranlar olmus: Mesa Hastanesi- yeni adiyla TOB ETU de oldu dogum. Otel konforunda, sessiz-sakin, ilgili ama daraltmayan personel ariyorsaniz siddetle tavsiye ederim. Bir de dogumdan sonraki 20 gun boyunca kontroller bedava :P Bizim kaldigimiz odanin yanindaki odada da normal bir dogum gerceklesmis ayni saatlerde, biz tik bile duymadik! Hemsireler babanin odaya girmeyip disarida bekledigini, bizim kojonun ise hic disari cikmadigini anlattilar daha sonra :) Bizim kojo yine takdirleri topladi walla :P

Doktorum ise Husniye Tanboga. Kendisi bence turunun son orneklerinden. Kadin dogumcu degil psikolog sanki. Rahat ve sakin tavirlariyla hem guven hem de huzur veriyor. Doguma gelen anestezi uzmani Funda Hanimi da tekrar anayim, ilk defa orada tanistik ama o da cok tatli bir bayan. Husniye Hanimla ilgili surada bir yazi paylasmistim.

Efendim anneligin en zor yani uykusuzluga alisabilmek sanirsam; en azindan su ana kadar benim icin oyle oldu. Dun gece neredeyse yine aglama krizine girecektim uykusuzum diye, neyseki hemen toparladim kendimi. Sonucta o kucucuk yavru da size muhtac ve bu dunyaya uyum saglamak icin ciddi mucadele veriyor. Bunu kendime hatirlatiyorum daraldigimda; bir de bugunlerin gececegini...

Ucuncu haftanin ortasindayiz ve ben ebeveynlik tarzima karar verdim: tarz marz yok :))) Kafama gore, daha dogrusu bambinonun kafasina gore takiliyorum :))

Ilk hafta hamilelikte okudugum yegane kitap olan Tracy Hogg ablamizin yemek-aktivite-uyku-sizin zamaniniz (e.a.s.y.) dongusunu hemen uygulamaya koymak istedim; malum, ne kadar cabuk alistirirsak o kadar iyi. Ancak tekrar ilgili boulmleri okudukca bu rutinin 3,5 kg dan az bebeklere uygulanmasini tavsiye etmedigini gordum Tracy'nin. Zaten ikinci hafta basinda bambinonun 3 saatlik degil de 2 saatlik dongulerle yasadigini fark ettim ve Tracy'nin planini rafa kaldirdim :) Yine 2. hafta basinda sarilik olcumu icin gittigimiz Mesa'da Aygun Hanima iphone'daki uygulamadan bahsedince "Ilk 2 ay duzen falan olmaz, ne zaman meme isterse verin, cetele falan tutmayin" demis ve aydinlanmamda payi olmustur :) (Bu arada ilgilenenler icin iphone icin bebeklerin saat kacta, ne kadar, hangi memeden emdikleri, ne zaman altini degistirdikleri -islak ve kirli olarak- ve ne zaman ne kadar uyuduklarini takip edebileceginiz bedava uygulamalar var. Tracy abla 3 saatlik duzene baslamadan once bebeklerin birkac gun cizelge tutularak takip edilmesini oneriyor, ki bebeginizi taniyip ona uygun bir rutin olusturabilesiniz diye.)

Boylece 2. haftanin ortasindan itibaren cetele tutmayi tamamen biraktim. Bambino ne zaman ne yapmak isterse onu yapiyorum. Yine gecen hafta yatak odasindan oturma odasina terfi ettik. Tum gun yatak odasinda olmaktan bana bay gelmisti. Bir de yandaki komsularimiz 3 cocugu ile iletisimi ancak bagirarak kurdugu icin ve apartmandaki ses yalitimi da sifir oldugundan hem oglus hem de biz rahatsiz olmustuk yeter miktarda! Annemi bizim yatak odasina gonderdik ve biz tv'nin karsisina kurulduk kojoyla. Simdi 24 saatim kanepede geciyor, bambino da yandaki koltukta kendi yataginda. Bambinonun yatagini UK'den almistim; adi snuggle nest. Bebeklerini kendileriyle ayni yatakta yatirmak isteyen ama "ustune mi yatariz, ezer miyiz yavruyu?" diye endiselenen tum anne-babalara tavsiye ederim :) Koyuyorsunuz araniza bu yatagi, yatagin kenarlari sert bir malzemeden, isteseniz de ustune yatmaniz zor zaten. Yavru mutlu, siz mutlu yatiyorsunuz :) Biz ilk birkac gece bambinoyu izledik kojoyla saatlerce aramizda. Nasil buyuk bir hazmis o oyle! Yalniz sonra kojo tirsti biraz, bebegin yataginin altina bir yastik koydu. Boylece bizimkinin yatagi taht gibi yukseldi :)
Su anki duzenimiz tam bir duzensizlik sevgili okur. Bambino yaklasik 20 dk emiyor. Sonra altini degistiriyoruz. Bazen emmeden once de degistirdigimiz oluyor. Sonra genelde tekrar emmek istiyor. Genelde emerken uykuya daliyor. Dalamazsa sirtinin ortasina pit pit vuruyoruz, aglarsa sssssttt sesini de ekliyoruz buna. Boylece ilk saat geciyor. Ikinci saatte bambino uyuyor ama genelde gaz sancilari nedeniyle cok sik uyaniyor. En ufak bir bagirsak hareketinde kasiliyor garibim, bazi kucuk sancilari atlatip tekrar dalabiliyor ama genelde onu uyandiracak kadar agrili oluyor hareketler. Bu bagirsak hareketleri 14. gun basladi.  Bir saatlik uykunun ancak ilk 15-20 dk si kesintisiz oluyor. Sonra sancilar basliyor. Bu nedenle o uyurken benim de uyumam mumkun olmuyor. Bu da bana goz alti morluklari, yorgunluk, gozlerin yari kapali olarak gezmek olarak geri donuyor! Sancilar geldiginde ellerimi karnina ya da sirtina koyuyorum atlatana kadar. Boylece ikinci saati yari uyur yari uyanik geciriyoruz ve 2. saat bittiginde tekrar basa donuyoruz: bambino acikmis oluyor!

Bu duzen (!!) ne zamana kadar boyle gider bilmiyorum, bilen varsa beri gelsin :) Mesa'daki emzirme odasinda tanistigim bir ikiz annesi 4 saat suren kesintisiz bagirsak hareketlerinden bahsetmisti. Sanirim normal bir durum bu??

Bu yaziyi yaklasik 4 saattir yazmaya calisiyorum. Basi ile sonu tutarli olmayabilir :) Dort saatte iki kez dongu yasadik. Yalniz gaz sancilari nedeniyle bambinom hic uyuyamadi, sersem oldu garibim :((

Bu arada bana gaz yapan seyleri yememeye calisiyorum. En basta inek sutu. bugun laktozsuz sut ictim ama yine de fayda etmedi galiba :(

5 yorum:

  1. Canimcim, 40. gunden sonrasi cok farkli olabilir, daha kolaylasabilir :) Bazilari icin 40. gun milad oluyor :)

    Gaz yapmayan bir sey yok, ben hic bir seyden kacinmamistim, ozellikle alissin diye. Zaten erkek cocuklarinin bagirsaklari daha hassas oluyor. Yapacak bir sey yok :))

    YanıtlaSil
  2. Ben 6 ay boyunca laktozsuz süt içtim ve gaz yapar dedikleri için çoğu şeyi de yemedim brokoli karnıbahar vs bitki çayı içiyordum sabah akşam büyük bir kupa rezene,ısırgan,papatya karışımı bişeydi,eşim aktar dan almıştı. hem süt yapıcı hem de gaz giderici demişlerdi. jayroşun karnına acı elma yağı da sürdük saf zeytinyağı da sürüp masaj yaptık. zaten o psikolojideyken kimden ne duyduysan yapıyorsun. battaniyeye bile koyup sallıyorduk,rahatlıyordu bebiş.yorucu günler gerçekten de.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldiin!

    Benim gibi bebek öncesi az uyuyan biri bile uykusuzluk ve dolayısıyla yorgunluk nedeniyle ufak ağlama krizleri yaşadıysa uykuyu sevenler ve çok uyumaya alışık bünyeler haydi haydiye koyverecektir gözyaşlarını. Nasıl anlıyorum yazdıklarını, hakikaten yaşanınca anlaşılıyormuş.

    Kaldı ki benim pamuk kızımda gaz sorunu hemen hemen hiç olmamıştı. Bizimki doğduğundan beri hiçbir zaman çok uyumayı sevmedi. Tracy Hogg bizde çok defalar rafa kalktı anlayacağın :). Duru emerek uyuduğu için uykuya dalmak için tek merasim emzirmek oluyor bizde. Ancak ve ancak emzirme son bulduğunda uygulayabileceğim ben o kitap rutinlerini.

    En güzel duyguyu yaşıyorsun, dilerim herşey gönlünce olsun. Hep iyi haberlerini almak dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. Kitapta her yazana inanmamak 10 puanlık hareket! Ben Tracy'yi okuyunca zannediyordum ki e=mc2 gibi bir şey bu. Yok ama bebeğimiz bizi hizaya getirdi de kendimize geldik:)
    Zamanla hepsi geçecek, söz :D

    YanıtlaSil
  5. Ben sana guveniyorum :) Bu dogumu yapan hatun, en dogruyu bulur! O Hogg teyzenin kitabini ne zaman elime aldiysam baydi beni, kondu kenara. Dongu de bir sure sonra kendiliginden oturuyor zaten. Bizim bocuk 3.ayi civarinda(Allah razi olsun, tam da benim ameliyatima denk gelen gunlerde) kendi kendine geceleri uyanmamaya basladi. Annem benim bebekligimden hatirladi, dr geceleri siz kalkip yemek yiyor musunuz? niye cocugu uyandiracaksiniz ki demisti diye... Inanmadik, sorduk bizimkinin doktoruna, aynen buyurdu, biz de icimiz rahat misil misil uyuduk. Gel gor ki, 21.aydayiz, bizimki 4'te fincan gibi gozlerle uyanip mama diyor ve sonra oyun istiyor :( Hepsinin kendine gore bir dunyasi var bu bocuklerin, iclerinde de birer saatleri, is saatli bombaya donmesinler :P Gaz cikartma seanslarinda annene devretme sansin olmuyor mu? Bir de doktorumuz bana ozellikle portakal ve cikolata yeme demisti!

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com