30 Temmuz 2010

Doktor Bulduk!


TR'ye geldigimden beri en oncelikli islerimizden biri kafamiza uygun bir doktor bulabilmekti. Daha once hamileligimin 3. ayinda (Mart 2010) TR'ye geldigimde bir doktora gitmistim ama kendisi ile frekanslarimiz pek tutmamisti :) Seri uretim seklinde ezbere cumleleri taramali tufek gibi nefes almadan soyleyisi, doguma komple ekibi (?) ile girdigini soylemesi, sordugum sorulara ictenlikten ve empatiden yoksun kisa ve bastan savma cevaplar vermesi beni kendinden sogutmaya yetmisti.

Haziran sonunda TR'ye donus yaparken elimde internette bircok forumda ovulen, takdir edilen ve siddetle tavsiye edilen iki doktor ismi vardi. Yalniz bunlardan biri cok yogun ve tempolu calisan bir doktormus, randevu almasi zor oluyormus. O nedenle ben direkt digerine yonlendim. O doktorla ilgili gozlemlerimi su yazimda paylasmistim. Doktordan ciktigimizda "Bu kadar cok kisinin begendigi ve tavsiye ettigi bir doktorsa herhalde bende bir sorun var!" diye dusunerek kendisi ile devam etmeye kendimi ikna etmeye calistim. Ama basta kojo olmak uzere sizden gelen yorumlar da o doktorun pek de normal dogumcu olmadigi ve cok fazla kural koyarak kafami karistirdigini kendime kabul ettirmemi sagladi.

UK'den gelmeden once bu doktor konusu arkadaslar arasinda konusulmustu. Ben bu internetten buldugum doktorun iyi gorundugunu, olumlu yorumlar aldigini ve Ankara'daki hamileler arasinda tutuldugunu anlatmistim :) Sagolsun Sema da kendi gittigi ve cok memnun kaldigi (hatta daha sonra o doktor tarafindan dogurtulmadigina cok uzuldugunu paylastigi) bir doktor ismi onerdi bana (Tekrar cok tesekkurler Semacim!!) Ben de "Once su doktora bir gideyim, olmazsa senden isim alirim" dedim. Dedigim gibi de yaptim. Sema ile doktor konusunda diger bir ortak noktamiz da, ilk gittigim doktora onun da gitmis olmasi ve kendisi hakkinda ayni duygu ve dusuncelere sahip olmamizdi :)

Ikinci doktordan sonra Sema'dan tavsiye ettigi doktorun adini ve adresini aldim. Kojo basta gelmek istemedi, onu geriyormus oyle ortamlar :P Ben de ozellikle gelmesini istedim ki doktor hakkinda beraber karar verelim. Neyse, gittik birlikte ve kapidan girer girmez farki fark ettik :) Doktorun sekreteri o kadar tatli bir bayandi ki! Bizi rahat ettirmek icin ne yapacagini sasirdi tabir-i caizse! Sonra tam randevu saatinde doktor bizi iceri cagirdi. Odasina girdik ve tam 1,5 saat suren bir gorusme yaptik. Beni hic sikmadan tum hikayemizi bastan sona dinledi, gerekmedikce soru sormadi ve ben soru sormadan da "sunu yap, bunu yapma" diye direktifler vermedi.

Isin ilginc yani UK'den getirdigim hamilelik kitabimi (icinde aile gecmisinden tutun, her turlu test-tetkik ve uzman yorumunun oldugu, hamilelerin her kontrole goturdugu ve hamileligin sonlarina dogru yanlarinda ne olur ne olmaz diye tasimalari onerilen bir kitap) bastan sona, satir-satir inceledi ve notlar aldi. Doktordan ziyade UK'deki tonton ebelere benziyordu :) Ultrasona da cok detayli bakti, hatta su 3 boyutlulara gerek kalmayacak kadar detayli! Simdiye kadar yuzunu kojoya ve rahmetli babasina benzettigimiz bebegimizin elmacik kemiklerinin cikik, yuzunun de ceneye dogru daralan bir yapisinin oldugunu gormemiz bizi cok sasirtti; cunku bu bendim, kojo degil! (Tabi kojo bu olayi bir muddet sindiremedi :PPP)

Sozun kisasi, cok sukur ki, bizi cok rahatlatan, seker mi seker, ilgili ama sikmayan, kafamiza gore bir doktor bulmus olduk! Kendisi normal dogum taraftari ayrica. Oyle ki "Ne kadar surdugu hic sorun degil, ben kitabimi alir gelir beklerim" diyecek kadar bu ise gonul vermis biri! Ve son olarak, kendisi Guney Kibris dogumlu bir Turk. Cocuklugunda yasadigi koye cocuklar ve hamileler icin nasil litre litre gunluk sutler birakildigini, bu sutleri tuketmeyen ailelerle birebir gorusuldugu ve takip edildigi, tarim ve hayvancilikta da insan odakli ve bilgiye dayali yontemlerin izlendigi konusunda bircok anisini paylasti bizimle. Bunlarin hepsi Ingiliz yonetiminin etkisiyle yapilan islermis tabi.

Isteyen olursa doktor isimlerini paylasabilirim :)

21 yorum:

  1. Canim benim insallah sonunda da cok memnun kalir, tez zamanda, hicbir sorun olmadan alirsin bebegini kucagina:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Ankara'da yaşıyorum ve bir jinkolog arıyorum.Doktorunuzun ismini verirseniz sevinirim.

    Sevgiler,
    Berna

    YanıtlaSil
  3. istediğin gibi bir doktor bulup içinin rahatlamasına çok sevindim. doktorun,herkesten çok senin içine sinmesi çok önemli çünkü.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sema, coook tesekkurler tekrar! Lara'yi ve seni opuyorum :)

    Berna, gecmis olsun! Doktorum Husniye Tanboga. Adresi: Mesrutiyet Cd. Bayindir sk. 58/4 . Kizilayda yeri. Telefonu da 418 17 38. Sevgiler...

    Zeren, cok sagol! Uzerimden yuk kalkti walla :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. hep iki satır yorum yazayım diye oturuyorum, gönderemeden bir şekilde uçuruyorum :) kısmetse bu sağsağlim geliyor :)
    Çok sevindim içine sinen bir doktor bulduğuna... ismi hemen not aldım. Kendi doktorumdan hastanede çalıştığı dönemlerde çok memnundum ancak kendi merkezini açtıktan sonra fazla popülerleşti sanırım. Aynı doktora giden arkadaşlarıma söylediklerine inanasım gelmiyor. oysa kendisi ile anılarım tertemiz :P

    YanıtlaSil
  6. Banu, cok tesekkurler! Umarim sen de memnun kalirsin. Sanirim bahsettigin ismi biliyorum :)) Sohret insani degistiriyor sanirim :P

    YanıtlaSil
  7. Gozun aydin, doktorunla iliskin ne kadar rahatsa doguma da o kadar guvenle girip hicbirsey olmamis gibi de cikiyorsun :) Ben de kitabinin adini merak ettim...

    YanıtlaSil
  8. Harika haber bu:)
    En cok doguma ekibiyle giren doktora guldum. Benim bildigim dogum ekibi anne ve bebeginden oluşuyor:P
    O ultrasona dikkat edin! Gelece hafta 1 yaşına girecek Denizhan'a geçen gün baktığımda Ali ile aynı şeyi düşünmüsüz, şu hal 5. ay ultrasondaki portrenin aynısı:)

    YanıtlaSil
  9. Harika haber bu:)
    En cok doguma ekibiyle giren doktora guldum. Benim bildigim dogum ekibi anne ve bebeginden oluşuyor:P
    O ultrasona dikkat edin! Gelece hafta 1 yaşına girecek Denizhan'a geçen gün baktığımda Ali ile aynı şeyi düşünmüsüz, şu hal 5. ay ultrasondaki portrenin aynısı:)

    YanıtlaSil
  10. Berceste, ok sagol! Kitabin adi "pregnancy book" ama aslinda defter gibi. Yani kisiye ozel birsey. Icinde sablonlar, tablolar, uyarilar, onemli bilgiler ve her kontrolde doldurulacak alanlar var. Bana soruldugunda unuttugum bazi seyleri direkt bu kitaba bakip gorebilmek cok pratik ve yararli oluyor :)

    Ozge, ekip deyince kilic kalkan ekibi gelmisti benim aklima da, ya da kesip bicme ekibi :P Bebegin yuzu daha da degisir mi bilmiyorum ama yuzun alt tarafi aynen ben :)

    YanıtlaSil
  11. O zaman ondan ornekler yayimlasan, diger anne adaylari da yararlanabilse ;-)

    YanıtlaSil
  12. Berceste, tamamdir, onunla ilgili bir yazi yazayim :)

    YanıtlaSil
  13. Çok mutlu oldum,içine sinen birine karar vermek kolay değil...
    Güzel bir doğum diliyorum..

    YanıtlaSil
  14. Icine sinen bir doktor bulduguna cok sevindim. Darisisaglikla bebisinize kavusmaya insaallah :))

    YanıtlaSil
  15. :)) Hüsniye Tanboğa 27 Şubat 1984 doğumluyum ve benim doğum doktorumdur ahmet örs hastanesi(şimdiki fatih üni hastanesi)burada ismine rastlamak hala çalıştığını öğrenmek keyif verici...11 haftalık hamileyim bakalım belki bebeğimde benimle aynı hastanede aynı doğum doktoruyla doğar...aradan bu kadar sene geçmesine rağmen annem büyük bir memnuniyetle anar kendilerini...selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. ben daha hayatimda husniye tanboga kadar tatli,sevecen ve iyi bir doktora rastlamadim. bir dakikada tum dunyami aydinlatti.

    YanıtlaSil
  17. husniye hocayi tek gecerim. bir defa herseyden once hastasini aydinlatiyor. soru sormaya korkmuyor, cekinmiyorsunuz. efkatli, yumusak ve anlayili. muhtesem bir insan, sekreteri de bir harika. her ikisine de sonsuz tesekkurler, dualarim hep onlarla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terapi gibi geliyor bana da onun yanında olmak. Allah başımızdan eksik etmesin kendisini.

      Sil
  18. husniye hocayi tum ankarada tek gecerim.

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com