23 Ocak 2010

Kirpi







Haftasonu yaptigimiz etkinliklerden biri 2009 yilinda gosterime girmis olan “Kirpi” filmini izlemek oldu. Gerci kojo yarisinda birakti, ben sirf izlemis olmak icin sonuna kadar devam ettim. 


Bence konu ilgi cekici ve farkliydi; ancak komedi filmi olmasina ragmen cok fazla guldugumu soyleyemeyecegim. Belki de tek guldugum yer Guven Kirac’in her telefonu “Hadi suratina kapatiyorum simdi; 3, 2, 1” diyerek kapatmasiydi. Mazhar Alanson’un oyunculugunu da begendim. Resat Sapmaz karakterini canlandiran Alanson, ugradigi haksizliklara tabiri caizse esek sakalari ile cevap veren biri. Yine de bircok sahne tahmin edilebilir ve siradandi bence. Bir de erkeklerin kufurlu konusmasi, kadinlar yururken donup bakmalari (nerelerine baktiklari malum), evli erkeklerin metreslerinin olmasi gibi seyler olaganlastirilmis gibi geliyor bana Turk filmlerinde. Ozendirme degil ama sanki cok da anormal degil boyle seyler artik der gibi sanki filmler. Ve bunlar beni cok ama cok rahatsiz ediyor… Neyse, bu konu daha uzar gider, daha fazla yazmayayim en iyisi.


Filmle ilgili bir nokta daha var: O da filmin Sulhi Dolek’in romanindan uyarlanmis olmasi.  Eserin sahibi Sulhi Dölek, O’na 1996 Edebiyat Ödülü kazandıran kitabı Kirpi'nin film yapılmasını istemis ve vefatindan yıllar sonra kitabı sinemaya uyarlanmis.

0 kisi demis ki::

Yorum Gönder

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com