4 Mart 2014

Bambino 41 Aylık

41 Kere Maşallah diyoruz hep birlikte :))

Küçük adamımız bir ay daha büyüdü.
Artık iyiyden iyiye sohbet ediyor, derdini anlatıyor.
Ama hala çekingen, utangaç, hassas.

Söylemiş miydim bilmiyorum, Bambinonun süt ve süt ürünleri alerjisi geri döndü :(
Hele peynir yiyince sivilce çıkıyor resmen yüzünde.
Köklü bir çözüm arayışındayım.
GAPS diyeti gibi bir diyet yapmak geçiyor aklımdan, hem onun hem kendim için.
Öğrendim ki egzama, gıda intoleransı, astım, hiperaktivite, disleksi ile başlayıp otizme kadar varan skalada yer alan rahatsızlıkların temelinde sindirim sisteminin işlevini tam yapamaması var.
"Leaky gut" denilen bağırsakların iyi çalışmaması nedeniyle yiyeceklerin istenmeden kana karışması sonucu vücudun yiyeceklere savaş açması alerjik reaksiyona neden oluyor.
Ve bağırsak florasını iyileştirmeden bu sorunlar bitmiyor, hatta zamanla daha da ilerliyor.
Egzama gıda alerjisine dönüşüyor. Sonra astım. Sonra öğrenme güçlüğü. Bu arada obsesif-takıntılı davranışlar. Bunların görülme sırası bu şekilde olabilir ya da olmayabilir. Ama temelde sorun aynı.
Çözümü ise bağırsak florasının iyileştirilmesi.
Bu detaylar başka bir yazının konusu.

Bambinonun en sevdiği renkler koyu mavi, koyu yeşil ve koyu kırmızı.
Öyle ki, beyaz arabamızı satıp koyu mavi bir araba almamızı bile istiyor :)

Çok insan canlısı, karşısındaki ile frekansı tutarsa sabaha kadar sohbet edebilir.
Dışarıda yemek yediğimizde yemeği beğenirse gidip garsonlara "Ellerinize sağlık, yemeği çok beğendim" diyor :)

Büyüyünce hem astronot hem de otobüs şoförü olmak istiyor. Kojoyla beni uzaya götürüp gezdirecekmiş. Otobüsüyle gezdirirken bilet almamızı istedi bir de, torpil yok :P

"İşe gitmediğiniz bir gün birlikte şuraya gidelim" diyerek öneriler getiriyor artık.

"İkinizi de çok seviyorum" diyerek sarılıyor bacaklarımıza.

"Hani Londra'ya gitmiştik ya, ne güzeldi, değil mi?" diyerek anıları yad ediyor :)

"Herşeyi bilemezsin, değil mi anne?" diyerek bilmemenin normal olduğunu anlatıyor.

"Ben küçük değiliYİm, ben büyük de değiliYİm, ben orta boyum" diyerek eliyle orta boy hizasını gösteriyor.

"Ben okula gitmeyeceğim" diyerek aykırı duruşunu korumaya devam ediyor :)

İzlediği videoyu beğenirse kojoyla beni elimizden çekiştirerek salına getiriyor, bizim de izlememizi istiyor hemen.

"Bugün bana ne hediye getirdin?" diyerek her gün şansını deniyor :)

"Saçımı yıkayacak mısın, yıkama!" diyerek banyo öncesi pazarlık yapıyor her defasında :)

"Ama ikiniz birden uyursanız ben yalnız kalırım, birinizin benim yanımda durması gerek" diyerek uykuya direnip oyuna devam etmek istiyor. Gece uykuları bir ara 11:30 civarıydı, şimdi 10-10:30'a geriledi. Daha da öne pek çekemiyoruz çünkü gündüz 1,5-2 saatlik öğle uykusu uyuyor hala. Haftasonu 45 dk olan öğle uykularında ise gece uykusuna 9:30 gibi geçiyor.

"Şöyle bir hareket vardı" diyerek şekilden şekle giriyor, akşamları spor yaparken :)

"Kimse yemez mi yemeğimi?" diye endişeleniyor, yemek sırasında tabağını bırakıp tuvalete gitmek zorunda kalınca.

Bambino: Bahar gelince bahçeye sebze tohumları ekelim, fide dikelim.... Hepsini ben dikeceğim.
Ben: Tamam. Diktiklerin büyüyünce bizimle paylaşır mısın?
Bambino: İnşallah paylaşırım, bilmiyorum!
Ben: !!

Arkadaşına söyleyemediği için içinde kalan duygularını aktarıp rahatlaması için yaptığımız role-play sırasındaki diyalog:

Bambino: Ben Bambino olayım, sen E. ol.
Ben: Tamam.
Bambino: E. neden paylaşmıyorsun, kızıyorum sana.
Ben: Seni kızdırdığımı bilmiyordum. Bir daha yapmam, paylaşırım.
Bambino: Tamam E.... Bir dakikalığına anne olur musun?
Ben: Tamam oğlum.
Bambino: Seni çok seviyorum!
Ben: (Nirvana anı bu an olmalı!) 
:)

14 yorum:

  1. Arkadaşım çocuğu için böyle bir arındırma diyeti yaptı ve iyi sonuç aldı. Gerçi onun alerji skalası daha geniş; dana eti, kuru yemiş,süt ürünleri. Yine de epeyce seçenek üretiyorlar ve diyete sadık kalıyorlar. Kolay gelsin ikinize de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılı örnekleri görünce cesaretim artıyor, sağol Banucum :)

      Sil
  2. Öncelikle kocaman maşallah Londra sevdalısı bambinoya:) Böyle gezgin ailenin böyle çocuğu olacak tabi:) Alerjinin tekrar ortaya çıkmasına üzüldüm:( Oynadığınız bu role play'ler işe yarıyor mu? Kayra'da da düşündüklerini,içinden geçenleri söylemede sorunlar yaşıyoruz da nasıl çözeceğimi bilmiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Zerencim! O gezgin aileyi döviz kurları vurdu bu sene :PP
      Alerji için eylem planımız var, inşallah herşey yoluna girecek..
      Role play oyunları uzun süredir oynuyoruz Bambinoyla. Duygularını dolu dolu yaşamazsa, içine atarsa, hemen farkediyoruz, ya fiziksel bir sorun olarak ya da davranış değişikliği olarak yansıtıyor Bambino. Zaten eve gelince kötü birşey olduğunu anlıyorum hemen. Yavaş yavaş, sohbet eder gibi konuşuyorum. Neler olduğunu öğreniyorum. Duygularına yönelik sorular sorarak duygusunu tanımasını ve adlandırmasını istiyorum. Her zaman yapamıyor tabi ama olumsuz duygu olduğu bariz olunca ben de yarımdcı oluyorum. Sonra da nasıl olmasını isterdin diye soruyorum ve o kişiyi canlandırarak rahatsız olduğu sahneyi tekrar yaşamasını sağlıyorum. Nasıl rahatlıyor anlatamam. Üstelk bir defa yapmamız yetiyor genelde. Bir daha konusunu bile açmıyor, kaldığı yerden devam ediyor hayatına. Kesinlikle tavsiye ederim. Bambino gibi kimse üzülmesin ya da ters bir söz işitmeyeyim diye olumsuz duygularını dışa vuramayan bir çocuk için çok faydalı oldu. Kayra için de faydalı olacağına eminim.

      Sil
  3. Küçük adama ben de 41 kere maşallah diyorum :)
    Ayrıca; annesinin Dünya Kadınlar Günü'nü kutluyorum...
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler!
      Sizin de Kadınlar Gününüz kutlu olsun efendim :)
      Sevgiler..

      Sil
  4. Bambino'da hassas bir çocuk Deniz gibi.Demek ki bütün çocuklar aynı aşamalardan geçiyor.Banyodan evvel kafa yıkamama ve kısa banyo pazarlığı bizde de var.Meğer büyüdükçe duygularını ifade ettikçe daha da tatlı oluyorlarmış.Çocuklarımıza ve tüm çocuklara Allah uzun ömür,sağlık,güzel bir kalp ve mutluluk versin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Hümeyra, pek hassas.
      Çocuklarla her an güzel, her aşama keyifli aslında.
      Yani, çoğu zaman ;) Bazen sigortalar atıyor tabi :P
      Amiiiin, ne güzel bir dua :)

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba;
    Bambino'ya nice sağlıklı ve huzurlu aylar, yıllar diliyorum.. Onunla iletişiminizdeki detaylar çok ilgimi çekiyor, ilgiyle okuyorum yazılarınızı.. Benim oğlum 1,5 yaşında. Süt ve süt ürünleri alerjisi var. Sanırım bloğunuzu da bu konuyla ilgili araştırmalar yaparken bulmuştum. Teşhisi 7,5 aylıkken konuldu ve o günden beri diyet uyguluyoruz. Hem ona hem de emzirmeye devam ettiğim için bana.. Ancak 2 ay önce tekrarlanan alerji testinde alerjisinin azalmasını beklerken artış olduğunu öğrendik. Doktorumuz emzirmeyi kesmemi, ne kadar dikkat edersem edeyim yediklerimde bir kaçak olmuş olabileceğini söyledi. Sonra başka bir doktorla görüştüm, anne sütüne diyete dikkat ederek devam etmemi tavsiye etti. Ete alerjisi olmamasına rağmen et tüketiminin de süt alerjisini tetiklediği gibi bir konunun da bahsi geçti. Vs vs......... Kafalar karışık. Bambino'nun alerjisi geçtiği halde tekrar mı başladı? Böyle olma ihtimali de mi var? Bize söylenenler hep en geç 5 yaşında bunun geçip gideceği şeklindeydi. Siz neler biliyorsunuz bununla ilgili? Şimdiden teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, 1,5 yaşında süt ve süt ürünleri alerjisi olan bir oğlum var. Teşhisi 7,5 aylıkken kondu ve azalması beklenirken yakın zamanda yinelenen testle öğrendik ki alerji seviyesi artmış. GAPS diyetini bu yazınızı okurken öğrenmiş oldum. Oldukça ilgimi çekti. Annesi olarak ben de bir takım barsak sıkıntıları yaşıyorum. Konuyla ilgili bir kitap var, siz onu mu okudunuz? Bazı doktorlar katı bir diyetle (süt ve süt ürünlerinin kesinlikle tüketilmemesi) bu sıkıntının geçeceğini söylerken (ki bizim doktorumuz böyle düşünüyor) bazı doktorlarsa yükleme yaparak vücudu alıştırmak gerektiğini vs söylüyorlar. Kafalar karışık.. Aslında sizinle görüşmeyi çok isterim. Yaşayan kişilerin deneyimleri ve önerileri kıymetli.. Bloğunuzu ilgiyle takip ediyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirin Merhaba,
      Öncelikle geçmiş olsun. Bizim oğlanın alerjileri 6 aylıkken başladı, 2 yaşında geçti, 3 yaş 3 aylıkken kısmen tekrarladı. Başlangıçta süt ve süt ürünleri, yumurta ve kabuklu yemişlere karşı alerjisi varken şimdi sadece süt ve süt ürünlerine karşı alerjisi var. GAPS için Dr. Natasha Campbell MCBride'ın Guts and Psychology Syndrome (GAPS) kitabını okuyorum. Türkçesi yok malesef. Anladığım kadarıyla hala vücutta çözülmeyen bir sorun var. Şu anda bir doktorla görüşüyoruz, eğer olumlu sonuçlar alırsak paylaşırım. Ancak ilk alerjilerinde gittiğimiz alerji doktorunun yöntemi; alerjisi olan besinleri diyetinden çıkartmak ve ara ara denemeler yaparak vücudun tepkisini ölçmek. Çocuk büyüdükçe bağışıklık sistemi güçlenecek ve daha önce tolere edemediği besini tolere etmeye başlayacak. Genelde 5 yaşından sonra tüm alerjilerin bittiği söyleniyor ama istisnalar da bir hayli fazla. Ortodoks tıbba göre vücudu güçlendirerek, bağışıklığı artırarak çocuğunuza yardım edebilirsiniz. GAPS diyeti ise alerjilerin temel sebebinin bağırsak florasının sağlıklı olmaması olduğunu söylüyor ve uzun süreli bir diyet ile floranın sağlığına kavuşturulmasını amaçlıyor. Ancak diyet birkaç aşamadan oluşuyor ve benim kişisel gözlemim bir profesyonel desteğe ihtiyaç olduğu yönünde. Dediğim gibi olumlu gelişmeler olursa buradan paylaşacağım.
      Bu arada anne sütünün yapısı çok farklı ancak siz ne yerseniz bir şekilde çocuğunuza geçiyor. Sizin sindirim sistemi rahatsızlığınızın olup olmadığı, alerjen ve hassas bir yapınızın olup olmaması gibi faktörler ne yemeniz gerektiğini belli eder. Eğer sizin de alerjen ve hassas bir yapınız var ise, diyetinizde süt ve süt ürünlerinin yanısıra glutenli besinleri de çıkarmanızı öneririm. Bir hafta kadar glutensiz beslenin ve çocuğunuzda bir değişiklik olup olmadığını gözlemleyin.
      Bu hastalık biraz kendi kendinizin doktoru olmanızı gerektiriyor.
      Umarım oğlunuzun alerjileri kısa sürede geçer.
      Sevgiler..

      Sil
  8. Kitabın Türkçesi basılmış, elime yeni ulaştı, okumaya başlıycam. Kendi kendimizin doktoru oluyoruz, aynen dediğiniz gibi. Bu arada size yazdıktan sonra oğlumda alerjik astım nöbeti olduğundan şüphelenilen bir durum oldu. Süt ve süt ürünleri tüketmemek son derece kolay geldi bu durumun yanında. Vardır bunda da bir hayır diyorum. Sizi ig dan takip etmeye başladım.. Gelişmeleri yazmanıza sevinirim tabii.. Çok teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabi bulmaniza sevindim. En azindan bilinclenmenize yardimci olur, hicbir eyleme gecemeseniz bile. Kitapta yazilanlari doktorlar neredeyse hic anlatmiyorlar malesef. Cok cok gecmis olsun, sifa olsun insallah.
      Sevgiler..

      Sil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com