4 Aralık 2013

Bambino 38 Aylık

 
Bambinomuz bir ay daha büyüdü.
Son ay içerisinde gözlemlediğim en büyük değişim gerçekten adam ve birey olduğu.
Her konu için fikir beyan ediyor, kendi düşüncelerini açıkça ifade ediyor.
Sebep-sonuç ilişkilerini çok doğru bir şekilde kurabiliyor.
En önemlisi çok güzel çözüm önerileri getiriyor ve çoğunda "Evet ya, ben bunu niye hiç düşünemedim?" dedirtiyor.
Gözlem yeteneği çok gelişmiş.
Empati yapıp karşısındakinin ruh halini anlıyor ve sorun varsa yardım ediyor.
Paylaşmayı seviyor, sevdikleriyle her eşyasını, yemeğini paylaşıyor.
Kendi istediği kadar kendini sevdiriyor :)
Çok kararlı ve inatçı. Tuttuğunu koparıyor.

En sevdiği renkler: Koyu mavi, koyu yeşil, koyu kırmızı. Bu renklerin açık renklerini bile sevmiyor.

En sevdiği yemek: Makarna, brokoli, karnabahar, ekşi olan herşey.

En sevdiği arkadaşı: Park arkadaşı Can, bir de Doruk.

Tam saatleri öğrendi epeyce.
Zaman kavramını ve rakamları öğrenmesi bayağı işe yaradı. Artık "Saatin büyük kolu x'e geldiği zaman yatıyoruz/yemek yiyoruz/eve gidiyoruz" diyebiliyoruz. Uymak zorunda kalıyor çoğunlukla.
Her akşam sevdiği bir oyuncağını yatağının yanına koyuyor.
Bazı geceler yatağının yanına yiyeek koyuyor, gece uyanıp yiyecekmiş :) Ve gerçekten de sırf yemek için uyanıyor :) Tutarlı :)
24 Kasım 2013 günü ilk yo.utu.be videosunu izledi: NASA'dan uzaya atılan roket ve uzay aracının uzaya gitmesi ve dönmesi.
Onun dışında telefondan çektiğimiz videoları izliyor, fotoğraflara bakıyor.
Son ay içinde benim telefonumu alıp fotoğraf çekmeye başladı. Giderek daha güzel pozlar yakalıyor.

Gelecek hafta kojonun 2 günlük İzmir seyahati var. Bambino gitmek istediğini, babanne ve amcayı görüp geleceğini söyledi. Ağzımız açık kaldık kojoyla. Sanırım bu defa "Kuş yuvadan uçuyor" artık.
Çok çabuk geldik sanki bu aşamaya, öylece kalakaldım.
"Nasıl gideceğim bu yavruyu bırakıp?" diyerek en fazla 1 geceliğine gittiğim iş seyahatlerinden sonra Bambinonun bu ani kararı şaşırttı beni. Kerata, kendi gidiyor beni bırakıp :)
Buna da şükür, çok şükür, bin şükür.
Kojoya da dediğim gibi "Bu çocuk bu gidişle 10 yaşına geldiğinde 'Ben Yeni Zelanda'ya gidiyorum' diye karşımıza gelir" :)
Gelir mi, gelir :)

4 yorum:

  1. Yataginin yanina yiyecek koyup , yemek icin uyanmasina cok guldum :)))) Ne komik bu cocuklar ya hu ! :)

    Valla yeni nesil cok hizli :) Yeni zelandaya gider mi gider :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın, sabah uyanınca da duruyor mu diye bakıyor hemen yemeğe :))
      Yeni nesili tutabilene aşkolsun, acaipler walla :)

      Sil
  2. yatarken yanına sevdiği oyuncağı alıp yatma ve gece uyandığında oyuncağı yanında bulamayıp- yere düşmüş zavallıcık- ağlaması da oluyor bizimkinin:) o karanlıkta bir de oyuncak arıyoruz iyi mi:) İsteklerini,düşüncelerini böyle dile getirmesine bayıldım yalnız..Büyüyorlar işte kabul etmek istemesek de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyku sersemliği ile çok zor oluyor gecenin bir saati onların isteklerini yapmak, değil mi? :)
      Allah sağlık, sıhhat, huzur versin hepimize. Ömür geçiyor işte Zerencim :)

      Sil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com