10 Ocak 2011

Kitap Mimi

Sari Cizmeli beni mimlemisti bir sure once, o zamandan beri aklimda olmasina ragmen ancak yazabiliyorum. Mimin konusu su:

"Kitaplığınızın karşısına geçin.Gözlerinizi kapatın.Derin bir nefes alın.Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin.Şimdi gözlerinizi açın.Bir kitap seçmiş durumdasınız.O kitabı satın aldığınız, ya da hediye gelmiş de olabilir, anı hatırlamaya çalışın.İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın.Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin.Evet, ne güzel bir koku bu!55.sayfayı bulun.Sayfayı tekrar okuyun.Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın.Daha sonra siz de 3 arkadaşınıza cevaplaması için gönderin..."

Efendim sectigim kitap Orhan Pamuk'un son kitabi olan Manzaradan Parcalar- Hayat, Sokaklar, Edebiyat. Bu kitabi dogumdan onceki ay Eylul 2010'da almistik. Ancak araya dogum girince okumak kismet olmadi!

Kitabi elime aldim ve kokladim, mis gibi taze kitap kokuyor :) Su anda okudugum kalin kitabi bitirince insallah bunu okuyacagim. Ancak yine de 55. sayfayi aciyorum ve okuyorum :) Iste o sayfadan bir paragraf:

"Albert Camus ' Ahlak ve baskalarina saygi hakkinda ogrendiklerimi futbla borcluyum' demis bir kere.
- Bu 1930'larin Cezayir'i icin dogru olabilir, ama gunumuzde futboldan ahlak dersi almak saflik olur."

Bu paragraf Orhan Pamuk'un Spiegel dergisine verdigi bir roportaja aitmis. Pamuk'un bu kitabi roman turunde degil, kendi yasadigi anilar, kitaplarina ait yayimlanmamis bolumler, tuttugu notlardan kesitler gibi yasamindan parcalara yer veriliyor bu kitapta. Okumasi kolay gibi. Umarim zevklidir de :)

Sari Cizmeliye tesekkur ediyor, ben de bu konuda yazmak isteyen herkesi mimliyorum!

0 kisi demis ki::

Yorum Gönder

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com