31 Ocak 2011

Alerji Modasina Uyduk!

Forumlarda, bloglarda cok sIk okudugum alerji durumu bizim de basimiza geldi sonunda! Eee, bizim neyimiz eksik digerlerinden caniiim :P

Bir, belki bir bucuk ay kadar once Bambinonun yuzunde kizarikliklar olusmaya basladi. Hatta dogumu takip eden gunlerde kaslarinda dokuntuler olusmustu, kil koklerinin cikmasi ile ilgili diye dusunerek uzerinde cok durmadik, krem surduk devamli. Sonra bu dokuntuler sag yanak ve alin bolgesine gecti. Bu sefer de cok opulmekten oluyor diye dusunduk, kendimizi tutmaya calistik. Bazen tuttuk, bazen tutamadik!

3. ayinin basinda bacaklarinin ne kadar kuru oldugunu fark ettik, yapisi boyle diye dusunduk bu defa. Yine bolca krem surduk devamli. Ama ne zamanki vucudunda kirmiziliklar olustu, iste o gun dank etti bize: Bambinonun alerjisi vaaaar! O gun sabah yedigim iki yumurta aklima geldi hemen. Her gun yumurta yiyordum ama kizarikliklari gorene kadar alerji olabilecegi aklima gelmemisti. Hamilelikte de yumurta hassasiyetim cikmisti, yumurtayi kesince duzemistim.

Ayni gun ya da ertesi gun, Babinonun altini degistirirken p.i.p.i. ucunda kizarikliklar fark ettim ve aniden aklima forumlarda okudugum besin alerjisi belirtileri geldi. Bambino, benim yedigim birsey(ler)e karsi hassasiyet gosteriyordu!

3. ay kontrolu biraz gecikmisti Bambinonun. Doktorumuz rahatsizlannca, biz de cumartesi olsun diye tutturunca neredeyse 3,5 aylikken gidebildi kontrole bizim bebis. Ancak randevu merkezinde bizi ilginc bir sekilde bir alerji doktoruna yonlendirdiler. 'Iyi', dedik, 'Isabet oldu!'

Alerji doktoru bambinoyu fazla kontrol etmeye gerek duymadan alerji teshisini koydu. Bana inek sutu, yumurta, findik-fistik-badem-ceviz-kakao-kafein-narenciye gibi urunleri yemememi soyledi. Sut yerine peynir ve yogurt yiyebilecegimi soyledi. Ama ben sut urunlerinin hepsini kestim, sadece keci peyniri yemeye basladim. Ayrica yun giymememizi ve giydirmememizi, odasini 22 derece tutmamizi ve iyi havalandirmamizi istedi doktor. Bir de Bambinodan kan alindi ve sut ve yumurta alerji durumuna bakildi. Haftaici doktorumuz arayip test sonuclarinin negatif oldugunu ancak bunun alerji olmadigi manasina gelmeyecegini ve deri testi yapmamizin iyi olacagini soyledi! Madem test sonucu guvenilir degildi, niye canini yaktik minisin???????

Tabi ki sinirlendim ve doktorumuzu degistirmeye karar verdim hemen. Ancak oncesinde diyete devam edip iyilesme olup olmadigina bakmak istedik kojoyla. Okuduguma gore bunye alerjen maddeyi 15 gunde atarmis.

Bu haftasonu 15 gun doldu. Bambinodaki kizarikliklar duzeldi. Bacaklarindaki kuruluk devam ediyor. Yuzu ise bir gun iyiyse bir gun kotu. Ne kadar opmeyelim desek de emzirirken ya da kucaktayken yuzu bizim uzerimize surtuluyor ister istemez. O nedenle tam anlayamadik. Bir de losyonunu degistirdik, iyi geldi sanki.

Bugun ise olanlar oldu ve vucudundaki kizarikliklar nuksetti! :( Dun mantar ve balik yemistim, sanirim birinden biri etki etti. Bugun Bambino cok dertliydi garibim, sanirim kasiniyor ama henuz kasinamadigi icin acisini aglayarak belli ediyor. Ogleden sonra uyumadi ve oyle bir gozyasi doktu ki, anne yuregi ne yapacagini sasirdi! Hemen bir doktor bulduk, gitmeden internet sitesine baktim uzun uzun. Aksama dogru Bambino ne yapsak ne emmek ne uyumak istemeyince ve sadece bagirip cagirinca, caresizligim yorgunluguma eklendi ve panik oldum. Bi an aklima doktorun sitesinde atopik dermatit bolumunde yazan bebegi suyun icinde bekletme cozumu aklima geldi. Bambinonun cigliklari benim anneme seslenme cigliklarima karisti bir anda: Anne, suya sokalim oglani hemeeeeen!

Hemen Bambinonun kuvetini suyla doldurup oglani icine koyduk. Bir bes dakika sarki soyleyip suyla oynadik. Havluya sarinirken uzun suredir gormedigimiz bir sey gorduk: Bambino kocaman gulumsedi bize :))) O ani dondurmak isterdim! Dogru birsey yaptigimizi anlayip biz de rahatladik. Sonrasinda bir guzel emip kucagimda uyuyakaldi oglus...

Doktor randevumuz cuma gunu. O gune kadar biraz zor olacak isimiz. Allah'tan annem var, Allah gani gani razi olsun ondan! Gerci doktora gitsek bile bu dermatit denen illet surec icinde iyilesmesi umulan bir durum. Bazi bebeklerde iyilesiyormus, bazilarinda ara ara nuksediyormus. Yine de doktora gidip ilk agizdan bilgi almakta fayda var...

18 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun miniğimize :( Doğumundan itibaren egzamalı ve alerjili bi çocuk annesi olarak biz hala çekmekteyiz.Kızımın iç çamaşırı 10 gün önce koltuk altının 4 parmak kadar aşağısında gözbebeği büyüklüğünde 7 sivilce çıkardı ama normal sivilce değil içleri irinli ve mor. Organik giysede çoğu eşyasını malesef önüne geçilmiyor artık bu zamanda. Bambinomuz iyileşir insallah bian evvel ve umarız geçici bi durumdur bu annesi.

    YanıtlaSil
  2. Çok çok geçmiş olsun.Pıtırcık bedeni sıkıntıya düşmüş kıyamam.

    Bazı doktorlar ne kadar da insanın canını sıkıyor değil mi?Ben de sarılıkla ilgili hemen ilaç veren doktora sinir olmuştum ve bir daha ona gitmedik tabi.
    Alerji yapacak yiyeceklerden uzak dur canım sen.

    YanıtlaSil
  3. Oka boka alerji deyip de insnaın asabını bozuyorlar! Hayır madem gıda alerjisi oda sıcaklığıyla, yün giyimle ne alakası var? Belli ki deri hassasiyetiymiş sorun.
    Benim kızımın babası hala atopik dermatitli ve astım başlangıcı seviyesinde ev tozuna karşı alerjik.
    Genetik olduğu için bu tür sorunlar ben de her türlü önlemi alıyorum. Kızımda da o senin tarif ettiğin türden egzama oluyor:

    1. Her akşam yıkıyorum. Yıkamazsam egzama ya da kızarma artık ne dersen artıyor.
    2. Yıkadıktan sonra (ya da yıkayamasam da) Avene marka atopik dermatitli ya da aşırı kuru ciltler için üretilmiş krem kullanıyorum. 2. ya da 3. günde geçiyor kızarıklıklar.
    3. Evet, haklısın: Öpülen ya da cildimize değern yerleri daha çok kızarıyor. Ama bebeğin öpülmeye de tenimize değmeye de ihtiyacı var. Öpüyorum, sonra da kremini sürüyorum :)
    4. Odası her zaman serin. Terlemesine asla izin vermiyorum.
    Ben de mi yazsam bu konuda? :)

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun.
    Gerçi dr. gerekse söylerdi ama bizim oğlanda deterjanı değiştirince olmuştu. Kullandığınız sabun, bebek deterjanı veya sabun tozu,- kullanıyorsanız- bebe yağı gibi ürünleri de değiştirmeyi deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Red Riding Hood, tesekkurler. Size de cok gecmis olsun. Bircok etken alerjiye yol acabiliyormus, hangi birini kontrol edebiliriz bilmiyorum ama elimizden geleni yapiyoruz degil mi?

    Yildiz, tesekkurler. Doktorlar sinir ediyor bazen. Alerji yapabilecek seyleri yememeye calisiyorum bakalim.

    CokBilmis, tesekkurler. Biz de dediklerini yapicaz bundan sonra sanirim. Evet, bir tek gida degil, yune de hassasiyeti var mesela. Yun giymiyoruz artik. Walla yaz, sizin deneyiminiz de faydali olur hepimize.

    Sezme Fasli, tesekkurler. Oglanin kiyafetlerini elde sabunla yikiyoruz simdilik. Belki sabunu degistirmeliyiz :) Bebe yagini da degistirecegim, aklimda.

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsunn.. kıyamam ben ona:(

    YanıtlaSil
  7. Olamaz, bunca anne ve bunca bebek hepimizin bebeği de mi alerjik kardeşim yaaaa? Gerçekten bu teşhisten çok sıkıldım. Sen beni ciddiye alma doktorlar ne derse onu yap tabi ben sadece bi sinirleneyim dedim!
    Çok Bilmiş'e katılıyorum. Biz de aynı şeyleri uyguladık, şampuan, krem ve pişik kremi değişince büyük farklar oldu. Biz de gündüz 22 gece 17 derece ev. Kışa girince kızarıklıklar yok oldu, mutlaka terle ilgisi var. Korkma soğuğun hiçbir zararı yok. Hatta bebekler daha derin uyuyormuş. Londra'da yeni bebeği olan bir arkadaşımla ilk midwife ziyaretine birlikte gitmiştik. Bu ısı meselesi ordan kulağıma küpe olmuştur.
    Geçmiş olsun canım, bambinoya acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. UE'ye de dokotru atopik dermatit demişti. kortizollü bir ilaç verdi. kullandık geçti, sonra tekrar nüksetti. annem bana dedi ki, ben bebekken bende de olmuş doktor arnavut ciğerini önermiş. denemekten ne çıkar dedik, ben yedim anne sütüyle ue aldı. ve ilaçların kesemediğini arnavut ciğeri kesti. konaklarını da çeşit çeşit şampuan kesememiş, karbonat bir seansta kesmişti.

    Bambino tez zamanda kurtarsın kaşıntılardan.

    YanıtlaSil
  9. UE'ye de dokotru atopik dermatit demişti. kortizollü bir ilaç verdi. kullandık geçti, sonra tekrar nüksetti. annem bana dedi ki, ben bebekken bende de olmuş doktor arnavut ciğerini önermiş. denemekten ne çıkar dedik, ben yedim anne sütüyle ue aldı. ve ilaçların kesemediğini arnavut ciğeri kesti. konaklarını da çeşit çeşit şampuan kesememiş, karbonat bir seansta kesmişti.

    Bambino tez zamanda kurtarsın kaşıntılardan.

    YanıtlaSil
  10. Cok gecmis olsun, gerci sen yemekle olan baglantisini cozmussun ama benim tanidigim 2 bebekte neye karsi alerjisinin olup olmadigini cozememislerdi, sonradan 2 annede ayni deterjani kullanip, bebeklerin ayni yan etkileri gosterdiklerini farkedince kendileri kesfetmisti, deterjanin alerji yaptigini. Deterjani degistirince gecmisti bebeklerin kasintisi ve kizarikligi. Aklinda olsun belki oyle birseydir. Ne kadar ozel bebek deterjani da olsa bazilari yapiyor herhalde alerji.

    YanıtlaSil
  11. Zeren, tesekkurler!

    MerakliCuce, tesekkurler. Acaba diyorum TR'ye ozgu mu bu alerji durumu? Yurtdisinda ben hic tanik olmadim da duymadim da boyle sIk alerji vakalari. Buranin havasinda suyunda var birsey herhalde :P Isi icin ben de 18 derecede tutuyorlar diye biliyorum ama bana bile cok soguk geliyor! Ilk dogdugunda oda 20 dereceydi ama her gelen bir firca atip gidiyordu, kojo da sicagi seven biri oldugundan mecburen 22-23 e cektik isiyi. Hangi kremleri kullaniyorsunuz siz?

    saricizmeli, tesekkurler, size de gecmis olsun. Alternatif tibba her zaman inanmisimdir :P Ki bunu doktor soyledigine gore denenmeli hemen. Konak icin zeytinyagi suruyoruz ama bir sonrakine karbonat da ekleyecegim unutmazsam.

    YanıtlaSil
  12. Tuba, cok sagol. Umarim cozmusumdur ama oyle muglak bir hastalik ki bu bircok nedeni olabiliyormus. Insallah tum etmenleri buluruz da kokten cozeriz!

    YanıtlaSil
  13. Ah canim, kiyamam size :(

    Lara'da da var biraz deri kizarikligi seyleri.. Sema'ya bir danis istersen..

    Gercekten Turkiye'de cok rastlanmasi benim de aklimi kurcaliyor. Deterjandan basla istersen degistirmeye.

    Opuyorum cok, ilk firsatta arayacagim.

    YanıtlaSil
  14. Ama karbonatta suda karbonatı sulandırıyorsun ve sürdükten kısa bir süre sonra temizliyorsun, ama dikkat.

    YanıtlaSil
  15. Esra, sagl canim. Sema'yla haberlestik, dertlestik :)

    Saricizmeli, karbonati zeytinyagi ile karistirdim surduk biz de.

    YanıtlaSil
  16. Simdi aklima bir de ne geldi biliyor musun, O Rh kan gurubuna ait olanlarin tumden sut ve yumurtayi kesmeleri gerekiyormus. Esim ve kizim ORh ordan biliyorum. Senin ve oglanin kan gurubu ne ?

    YanıtlaSil
  17. Uma, benimki AB negatif, oglaninki B pozitif. Bizim icin de var mi bu tur oneriler? Ne zamandir merak edip el atamadigim br konu bu, kan grubuna gore beslenmek. Bilgi verirsen sevinirim :)

    YanıtlaSil
  18. cok benim de arastirdigim bir konu degil ama ben A+ esimle kizim da 0+
    onlarinkini okumustum. Google'a blood type diet diye yazinca cikiyor bir bak istersen :)

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com