9 Kasım 2010

1. Ay Doktor Kontrolu

Tarih: 6 Kasim 2010 Cumartesi

Yer: Ankara, Prof. Dr. Sevgi Baskan Gulnar in muayenehanesi

Durum:
Dogum kilosu: 3085 gr
Hastane Cikis kilosu: 2760 gr
Su anki kilosu: 4020 gr
Boy: 54,5 cm

Doktorumuz genel olarak bambinoyu saglikli buldu. Masallah Barekallah! :)

Emzik ve biberon kullanmamamizi istedi.
Bebegi kendi kendine birakin oyalansin, kendi basina takilsin ve uyusun dedi.
Kucaga alisirlar, alistirmayin dedi.
Her meme istediginde ac olmadigini biliyorsaniz meme vermeyin dedi.
Her gun banyo yaptirin, gunde 15 dk lik yuruyuslere cikarin oglen dedi.

Gece gunduz ayrimini ogretmeye baslayin dedi.
Gunduz uykulari geceden calmaz dedi.
Herseyi yesin anne dedi, gaz yapacak diye sakinmasin dedi.

Hepatit B nin 2. asisini oldu bambino.


Yukarida yazdigim ilk kisim uygulayamadiklarim. Ikinci kisim fena degil halde.

Birinci kisimla ilgili olarak:
Emzik vermezsem her meme istediginde ne ile oyalayacagim? Emme durtusunu nasil tatmin edecegim bambinonun?

Su anda kendi kendine takilmasi maksimum 2 dakika suruyor. Kendi kendine uyumasi ise soz konusu bile degil. Memede uyumayi tercih etti bambino. Emdikten sonra gazini cikarip yine memeye yaklastriyorum, isterse emiyor, isterse takiliyor. Bu sekilde uyutup yatagina geciriyorum. Hala gaz sorunumuz oldugu icin ozellikle geceleri sancisi geldiginde kucagima alip bu sekilde bir saat kadar oturuyorum.

Kucaga alistirmayayim ama hani bebeklerin ilk 3 ayi 4. trimestir olarak kabul ediliyordu ve bebek anneye ne kadar yakinsa o kadar iyiydi?

Daha once Mesa'da kontrole gittigimizde (ilk 20 gun icinde) oradaki doktor bize ilk 2 ay herseyin mubah oldugunu, nerede uyuyabiliyorsa orada uyumasini soylemisti. Ilk 2 ay birseye alismaz merak etmeyin demisti.

Simdi ben bu doktoru dinleyeyim mi? Yoksa doktoru mu degistireyim???

6 yorum:

  1. tevafuken okudum yazdiklarinizi ama doktorunuzu degistirin bile diyebilirim yani bu bebek senin canim sana alismayacak da kime alisacak nerden cikariyorlar bu korkulari..Annelik duygularinizla hareket edin ve cok kasmayin kendinizi..Gule gule buyutun yavrunuzu Insaallah

    YanıtlaSil
  2. Icine sinmemis belli, yoksa sormazdin:) Degistir gitsin. Zaten bence doktara bile ihtiyaci yok, benimki 9 aylik daha doktor moktor gormedi.

    Ilk uc ay bebeklerin birseye alismadiklarini ben de okumustum. Zira Lara'yla yapisik geziyorduk ilk aylarda, simdi kendi halinde takiliyor. Biz de o ilk zamanlarin sicakligini kacirmamis olduk.

    Kolay gelsin canim. Bu zamanlar, inanmasi simdi sana cok zor gelse de, bir an geliyor cok cabuk gecmeye basliyor. En iyisi sikintilari kabullenip, tadini cikarmak:)

    YanıtlaSil
  3. Maaşalah Banbinoya o zaman annesi.Seviver yerimize.

    YanıtlaSil
  4. Doktor aynı kalabilir de dediklerini yapmadan önce iç sesini dinle :)En çok emme konusuna takıldım. Ne zaman isterse emzir bence aç mı değil mi diye düşünme. Kucağa da alışmaz daha çoook küçük annesi. Bol bol kokla tadını çıkart o istediği zaman bir düzene oturacak merak etme

    YanıtlaSil
  5. Maşallah öncelikle.

    1 .kısın benim de uygulayamadıklarım bir kere ağladığı için sürekli emziriyorum.Arada emzikle oyalanıyor.Dışarı daha çıkma durumumuz yok.Kucağa alıştı bile.Ağlasın da nereye kadar ağlasın.Her gün banyo yaptırmıyoruz soğuk havalar nedeni ile.
    Gaz problemi nedeni ile ne yiyeceğimi şaşırdım.Nasıl herşeyi yiyeyim minik oğlum gaz problemi yaşarken.

    Biz de yarın ya da cuma gideceğiz ilk ay kontrolüne.

    Aynı şeyleri yapıyoruz.Ben de emzirip gazını çıkarıyorum.Sonra isterse biraz daha emip yatırıyorum.Kendi kendine uykuya dalma durumu yok.Dediğin gibi gecenin bir vakti uyusun diye 1 saat oturduğum pışpışladığım oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Doktor benim kafadan, bence degistirme :) Benim emzik ve biberon konusunda soylediklerimi soylemis zaten! Alismaz gorusune katilmiyorum. Dogduklari gunden beri oyle guzel alisiyorlar ki! Eger memeyle oyalar ve uyutursan, buyuyunce sorun olur. O karnini doyuracak, oyuncak degil! Cingirakla oyalamayi dene mesela uyku zamani degilse, dikkatini baska seye cek. Emzikte plastik parcasiyla oyalaniyor gariban!
    Ayri kalmaniz, kalmamaniz konusu "Attachment Parenting" konusu. Ona alismaz diye dusunuyorum. Ama yapisik da yasamayin! Biz UK'de olsaydik, sling ile sirtta yasayacaktik uzun sure. Bunu yapamadik. Uyku zamani yatagina yatmayi ogrendi. Yalniz ben alip veremedigim icin cogu zaman belimden, bizim yataga alisti, bunu sakin yapmayin. Simdi gitmiyor kendisininkine! Mutlaka disari cikin diye soyledigimi de hatirliyorum :) Olmadi balkona cikin. Soguga mukavim olsun arkadas. Bizimki gece battaniye falan ortmez mesela...
    Gelisim olculerine de Masallah!

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com