26 Aralık 2009

Irlanda


Aralik ayinin diger bir gezisi Irlanda'yaydi. Kojo daha once gittigi icin ben de vizem yanmadan gitmek istedim ve Dublin'e dogru yola ciktim :)
Otelde aldigim haritada gormedik yer birakmadim desem yeridir, hem de devamli yuruyerek. Kojo olsaydi asla bu kadar yuruyemezdim :)) Ilk gun sehrin batisini, ikinci gun de dogusunu gezerek haritanin hakkini verdim! Kisa kisa notlar seklinde ozetlemek daha uygun geldi bu geziyi:

- Irlanda'nin gecmisi acilarla dolu.. Genel olarak ortama kasvet ve huzun hakim.. Ustteki fotolar Irlanda'nin bagimsizligini kazanmasinda olenlerin anisina yapilan bir parktan...
- Gocmenlere karsi cok siki bir politika izliyorlar. Ben UK'deki gibi ne Hintli, ne Cinli ne de baska bir yerden gelen azinlik nerdeyse gormedim, goduklerim de genelleme yapmaya yetecek kadar degildi. Cok sasirdim buna cunku UK'de mesela Hint ve uzakdogu gocmenleri cok fazla. Ama yanibasindaki Irlanda gocmen istemiyor ulkesinde...

- Yilbasi suslemeleri her yerdeydi yine. Yukaridaki fotograflar Dublin Kalesi'nin avlusundaki yilbasi agaci ve "yeni yila yeni melekler ve dilekler" temali serginin meleklerinden bazilari...
- Gezdigim muzeler bana sevincten cok huzun yukledi. Resimler genel olarak soluk, donuk, yuzler asik, gecmislerindeki aciyi gormek mumkun resimlere bakarak...
- Inanilmaz pahali bir sehir Dublin. UK'den gelen mallari 1 pound = 1.5 Euro seklinde yuvarlayarak cevirmisler!

- Sehrin icinde yururken karsiniza inanilmaz guzel parklar cikiveriyor! Ayni UK gibi :)
- Trinity College en unlu universiteleri. Cok prestijli bir okul, bircok politikaci buradan mezun olmus. 
- Merkez Bankasi Barlar Sokagi'nin hemen yaninda. Ilginc geldi  :)
-Temple Bar en unlu barlarindan biri. Barlar Sokagi'nda bulunuyor.
- Sehrin ortasindan dogu-bati uzantili Liffey Nehri geciyor. 
- Insanlari kaba diyebilirim. UK'deki gibi "Tesekkurler, Ozur Dilerim, Merhaba" gibi temel nezaket sozcuklerini pek kullanmiyorlar!
- Yilbasi nedeniyle carsisi kalabalikti ama insanlar genelde ucuz magazalardan alisveris yapiyorlardi.
- Irlanda dili olan Galce cok ama cok farkli bir dil. Ingilizceye asla benzemiyor! Cozmek mumkun degil! Allah'tan Ingilizce konusuyorlar genel olarak, ikisi de resmi dilleri.
- Inanilmaz bir icki tuketimi var ulkede. Her yerde icki reklamlari. Buna karsin ickinin zararlarini anlatan ya da "iciyorsan adabiyla ic" temali bircok reklam panosu da gordum :)

- Unlu bira markalari Guinness 250. yilini doldurmus, milli gururlari :) Guinness fabrikasinin bahcesinde kilise gormek beni biraz sasirtti ama sonucta farkli dinler, farkli gorusler...

- Katolik mezhebinin kalelerinden biri Irlanda. Papa'nin gozde ulkelerinden biri o nedenle. Sehrin ana caddesi uzerinde Papa heykeli falan var.
- Ortaokul-liseye giden kizlarin etek boyu diz altinda, bazilari neredeyse ayak bileklerinde. Ben TR'de bile gormuyorum artik bunlari, Imam Hatipler disinda. Biz de uzun giyerdik eskiden...
- 2 gun Dublin icin yetti de artti bile :) Ancak sehir disindaki birkac kilise ve kaleye gunubirlik tur alinabilirdi bir gun daha kalinsaydi. Ama pisman degilim, bu kadar kasvet yeter :)

0 kisi demis ki::

Yorum Gönder

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com