18 Haziran 2014

Peygamberler Şehri Şanlıurfa

Yeşil ve şirin Adıyaman'dan ayrılıp Peygamberler Şehri Şanlıurfa'ya yola çıkıyoruz ertesi gün.
Mayıs ayı gezmek için harika bir ay bence, ilkbaharın sonları hava yeterince ısınmış oluyor ama bir yandan da her yer yemyeşil, sular çağlayarak akıyor. Tabiatı seyrederek yol almak müthiş keyifli.

Şanlıurfa'ya varınca direkt Balıklıgöl'e gidiyoruz. Tabi öncesinde Bambino için bir ihtiyaç molası veriyoruz :)

Şanlıurfa için gezilecek yerler:
Balıklıgöl (Halil-ül Rahman Gölü - Ayn Zeliha Gölü)
Makam Camii - Hz İbrahim Makamı
Rızvaniye Camii
Mevledi Halil Camii
Panoramik Urfa Kalesi
Tarihi çarşılar (Sipahiler, Hüseyinciler, Bakırcılar, İsotçular)
Gümrük Han (Eşkıya Filminden)
Hasan Paşa Camii
Hz Eyüp Makamı (Çile Kuyusu ve Hz Eyüp'ün 40 yıl çile çektiği yer)
Göbeklitepe

Hz Eyüp Makamı ve Göbeklitepe hariç diğerleri yürüme mesafesinde ve hatta ilk dört yer aynı kampüs içinde. Ziyaret edilecek yerlerin çevresinde çay bahçeleri ve bol bol yeşil alan var. Devasa ağaçların gölgesinde serinlemek harika :)

Sonuçta Urfa merkezi gezmeniz için yarım gün oldukça yeterli bir zaman.

Ancak bizim gibi hele de Cuma günü Peygamberler Şehri'ne geldiyseniz ve o enerjiyi daha fazla hissetmek isterseniz kalış sürenizi uzatabilirsiniz.

Cuma günü olması nedeniyle gezdiğimiz tüm bu yerler oldukça kalabalıktı. Cuma Namazı için akın akın gelen insanlar namazdan sonra şehrin dört bir yanına dağıldı. Gezmeye gelenler, çocuklar, turistler.. Her renkten, her dilden insan vardı ortamda. Böyle renkli görüntüleri görünce uzun süre çıkmak istemedik Balıklıgöl'den. Bir yere oturup insan manzaraları seyrettik bol bol.

Karnımız acıkınca zorunlu olarak çıkıp çarşıların içine daldık. Rastgele dolaşıp gözümüze kestirdiğimiz bir yerde yemek yedik. Urfa mutfağı et üzerine kurulu. Yemeğin üstüne çayı Gümrük Han'da içtik.

Yemekten sonra Bambino arabada uyuyakaldı. Biz de kojoyla nöbetleşe olarak Eyüp Peygamber Makamı'nı ziyaret ettik. Orası da çok kalabalıktı. Eyüp peygamber'in çile çektiği yere inen daracık merdivenler insanlarla dolup taşmıştı. Sırada bir süre bekledikten sonra Bambino uyanır diye aşağı inemeden döndüm. Avluda şifalı olduğu rivayet edilen sudan bol bol içtim, dua ettim ve ayrıldım.