5 Eylül 2010

35. Hafta

35. haftasini doldurmus, kocaman bir gebeyim artik :) Bebegimiz benim strese girmem nedeniyle malesef buyuyememis son ayda :( En son 2 kg sinirindaydi kilosu :( Yine stres nedeniyle kilo kontrolunu tamamen biraktim son ay. Ilk gunler bogazimdan lokma gecmiyordu, aklima bile gelmiyordu aclik. Sonraki gunlerse tam tersi bir seyir izlemeye basladim, elime ne gecerse agzima atiyordum, hala da oyle devam ediyorum diyebilirim. Son ay icinde toplam 4 kilo aldim ama bebege giden sadece 50 gr! Yeterli miktarda kan ve oksijen ulasmiyormus yavruya :((( Stres nelere kadir a dostlar!!

Bunu tekrar etmek istemiyorum ama yine stres nedeniyle rahim ici kasilmalar basladi ve erken dogum riskim ortaya cikti. 32. hafta calisma raporu icin tesadufen gittigim bir hastanede karnimin tas  gibi oldugunu, bu durumda rapor falan veremeyeceklerini, erken dogum ihtimalinin yuksek oldugunu soylediklerinde tahmin edersiniz ki soka girdim ve uzuntume uzuntu ekledim!! Birkac gun sonra doktor kontrolune gittigimde yaklasik 10 dk suren ultrason boyunca iki buyuk kasilmayi goren ve bu nedenle ultrasona dogru durust bakamayan doktorum bir an once aklimi basima toplamam gerektigini, bebegin herseyden daha onemli oldugunu soyleyince gozlerimdeki ve kulaklarimdaki perde kalkti sanki! Bebek henuz cok kucuk ve erken gelmesini tabi ki istemiyorum. Daha durmali icimde. Daha buyumeli. Daha erken.

Bebegin erken gelme ihtimaline karsi akcigerlerinin gelismis olmasi icin 4 doz igne yedim. Bir de normalde kalp ilaci olarak kullanilan ama rahim ici kasilmalarda da etkili bir ilaca basladim. Onun disinda da devamli istirahat, bol bol sivi ve kafami rahatlatmam gerekliligi recetenin en basinda yer aliyor. Gecen haftadan beri iki kez NSTye girdim. Ilkinde kasilmalar devam ediyordu. Ikincisi biraz daha iyi cikti ama bebek pek hareketli degildi zaten. Haftaya bir NSTye daha girecegim.

Aldigim kilolari artik bedenim kaldiramiyor, limiti coktan asmis olmaliyim. Ama dedigim gibi artik cetele tutmuyorum, onemli olan bebegimin buyumesi ve erken gelmemesi. Hantallasan bedenime bir de buyuyen gobegim ve yercekimi etkisi de eklenince uzun sure ayakta kalmam namumkun hale geldi, maksimum 10 dk durabiliyorum ayakta. Hal boyle olunca evde yemek ya da temizlik yapmam da pek olasi olmuyor artik. Egilmek, dogrulmak da cok zorlasti.

Stres yaratan unsurlar hala gecerliligini korumaya devam ediyor. Elimden geleni yapiyorum ve bol bol dua ediyorum.

Butun bir yaz nasil gecti aklim almiyor. Yerlesme telasi, sicaklarla bas etmece, tez yazmaca, doktor bulmaca, hastane karar vermece, bebegin eksiklerini tamamlamaca, sicaklarla bas etmece, duldulu degistirmece, kojoya is bulmaca (bu konuda pek birsey yapmadim ama stresi yeter zaten), alinan kotu haberlerle bas etmece sanirim TRye geldigimizden beri yasadiklarimizin ozet kelimeleri... Yine de cok hizli gecti! Hele Ramazandan hicbir sey anlamadim. Oruc tutmayinca cok anlamli gelemedi malesef bana. O da geldi geciyor bile. Etrafta herkes bayram tatilinde bir yerlere gidiyor. Biz mecbur Ankarayi bekleyecegiz. Zaten tuvalet ve yemek olayi olmadan bir saatten fazla dayanamiyorum :))

Gece uyanmalar da son hizla basladi ve devam ediyor. Zaten artik uzun sure derin ve uzun uykular yok sanirim. Gece sahura kadar oturan kojodan nobeti ben devraliyorum genelde. Bazen televizyona bakiyorum aptal aptal, bazen bilgisayarin basinda oturuyorum, ama mutlaka birseyler atistiriyorum. Uzun sure ayakta olmasam bile gece en az iki kere tuvalete kalkiyorum.

Resim, National Galleries of Scotland'dan. William McTaggart'n 1864'te yaptigi Spring (Ilkbahar) adli tablo. O kadar muze gezdim ama hayatimda ilk defa begendigim tablolarin kartpostallarini burada, Edinburgh'da, aldim. Bunu da not dusmus olayim.

7 yorum:

  1. benden bizdencim, allah kolaylıklar versinn umarım tam zamanında ve bebegin sağlıkla büyümüşken kucagına almak nasip olsun... lütfen stres yapacak şeyleri düşünmemeye çalış, opuyorum! sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Umarım her şey yolunda gider. Bebek sağlıkla gelir ve stresten uzak kalabilirsin.

    Rahat olmaya çalış birde bunun sonrası var zaten :) Stres yapma demek kolay ama uygulaması zor kendimden biliyorum. Fakat elinden geldiğince rahat olmaya çalış bebeğini rahat ettir. Kiloları dert etme. Bende büyümüyor zannediyordum hatta 3 kilo doğsa yeter diyordum ama bir baktım 3945 oldu :) Son ay gerçekten mühim bebek için. Erken gelirse de üzülme vardır bir bildiği.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Acilen zihinsel terbiye / meditasyon diyorum. Birak allah askina problemleri, kendimden biliyorum 2 yil sonra bir sey ifade etmeyecek seylerdir umarim. Hamileliginin son zamanlarinda zihnen rahatlayip, keyfini cikarmalisin. Bebekler kalbimizin de aklimizin da bizden daha iyi farkindalar. Ha gayret, beraber atlatacaksiniz bu son vartayi:)Gerisi bossss!

    YanıtlaSil
  4. Neler neler yaşamışsın son günlerde:( doktora gitmeler sıklaştı diye yazmıştın ama artık son trimester'e girmen yüzünden diye düşünmüştüm. Her işte bir hayır vardır.Sana düşen mümkün olduğunca strese girmemek, bol bol dinlenmek ve dua etmek..Güzel haberlerini bekliyorum dört gözle.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Canım bilemiyorum ama sen ne olur sakin ol güzel şeyler düşün, sağlıkla kavuşursun yavrunuza canım öperim kocaman

    YanıtlaSil
  6. Lütfen kendine iyi bak. Aldığın kilolar seni zorlasa da fazla birsey kalmadı. Bebegin icin kendine cok iyi bakmalısın. Ben de dogum bekliyorum ve bu zor surec zaten insanı fiziksel olarak zorluyor.. Sen hayatı yavasdan al 2 hafta daha dayanmalısın.. dualarım senin bebeginle

    YanıtlaSil
  7. Umarım en kısa zamanda kendini daha iyi hissedersin. Sana da bebeğe de yazık kendini rahatlatacak şeyler yapmaya çalış.

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com