17 Şubat 2011

Hastalik Illeti

Elim bir turlu gitmedi yazi yazmaya...

Bambino ve dolayisiyla ben bu ara keyifsiziz, hastayiz, yorgunuz. Daha dogrusu Bambinonun keyfi yerinde ama aslinda hasta :(

Atopik dermatitten sonra simdi de idrar yolu enfeksiyonu oldu. :(

Son 1-1,5 aydir sadece 250 gram almis Bambino. Saglik ocagina asiya gittigimizde ogrendik. 12 Subattaki olcume gore boy 62 cm, kilo 6 kg. olmus.

Aslinda ben cok takmiyorum, boyu-kilosu kac olmus diye, sonucta genetik olarak ne kodlandiysa o boya ve kiloya illaki ulasacak, biz ne yaparsak yapalim. Bazi aylar kilo almayacak, bazi aylarda belki verecek ama onunde sonunda genetigindeki sayilara ulasaca bir sekilde. Ocak ayinda sadece 200 gram almis olmasini bu anlamda yorumlayarak cok takilmadim basta.

Ancak bir suredir devam eden ishali beni dusunduruyordu. Distendir diyordum hep. Ara ara atesi de cikiyordu. o da distendir diyordum. Gecen haftasonu doktor kontrolune gittigimizde bunlari anlatinca doktor idrar testi ve kulturu istedi. Belki ondan kilo alamiyor dedi.

Ve sonuclar geldi... Enfeksiyon varmis Bambinoda. Basladik ilac kullanmaya bakalim. 10 gunden sonra tekrar kontrol ve belki bobrek ve idrar yolu ultrasonu...

Olan Bambinonun uykularina oldu bu surecte. O kadar kesintili uyuyor ki, nasil dinlenmis kalkiyor anlamiyorum. Ben zombi gibi dolasiyorum butun gun. Gunduz uykulari da kcakta, yataga koyunca aninda uyaniyor. Gece ise basta aldigi 4 saatlik uykuyu da uyumuyor artik, en gec 1 saatte uyaniyor hemen.

Bu hastalik doneminde anne yakinligi, anne kucagi ve emmek bebekleri cok rahatlatiyormus. Sanirim o yuzden boyleyiz uzun suredir.

Bambinoyla birlikte 24 saat yapisigiz neredeyse. Hal boyle olunca ne sosyal hayatim ne kendime ayiracagim zamanim kaliyor. Dun kojoyla disari cikalim aksam bir hava alalim dedik, ciktiktan 45 dk sonra uyandi bizimki. Eve donduk kosa kosa!

Bu ruh haliyle cok kaynasamiyorum ortamlara, bloglara da goz ucuyla bakiyorum, cogunlukla acele acele okuyorum...

O degil de, Bambino iyilesince bu yuku ve yapisik yasama durumunu aliskanlik haline getirecek korkarim. Uykular bari duzene girse yakin zamanda... Ya sabir...

19 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun.Ahh o idrar yolları enfeksiyonuyok mu biz de yaşıyoruz bazen.Çok hırpalıyor çocukları.Hemen iyileşsin umarım..

    YanıtlaSil
  2. Ah canim :( Gecmis olsun :(

    Dusunme simdiden sonrasini.. Su an kendinize iyi bakin, sabah ola hayrola hesabi; zamani gelsin o zaman bakarsin duruma.. Belki de korktugun gibi yapismaz sana.. Hepsi gecer insallah..

    YanıtlaSil
  3. Cok gecmis olsun... Kilo ve boy durumunda genetik faktorler etkili olsa da beslenmenin de onemi var ilk aylarda. O yuzden topu sirf koda atma bence. Bizim bocugun boyu ortalamanin uzerinde, kilosu cok az da olsa altinda gidiyor. Doktor beslenme sorunu yok, olsa boy uste cikmazdi ama boy da altta kalsa dusunurduk dedi.

    YanıtlaSil
  4. Sihirli Gunce, tesekkurler. Tekrarlama olasiligi olan bir illet bu idrar yollari enfeksiyonu, size de cok gecmis olsun.

    AvB, tesekkurler. Insallah gecer gider, sonrasini dusunmek sadece yoruyor, haklisin dusunmemek lazim. Aniyi yasayalim dimi :)

    Berceste, tesekkurler. Boy ve kilodan e az biri ilerliyorsa sorun yok aslinda. Bizim son 1.5 ayda kilo 300 gr, boy da 1 cm artmisti, ben de nasilsa artti ikisi de diyip uzerinde durmamistim! Demek daha fazla artmalari gerekiyormus...

    YanıtlaSil
  5. Biliyorsun Ece de 2 ay once gecirdi. Şimdi her ay endişeleniyorum yine olcak mı diye. Şu sıra çok duyuyorum. Çok geçmiş olsun. Bu kadar kucukken antibiyotik almasına uzuluyorum ben asıl.. neyse gecicek annesi ve gecince eksik kalan kalorileri yerine koyucak merak etme.

    YanıtlaSil
  6. Eko Anne, tesekkurler. Ece'nin fotolarina bakinca cok iyi toparlamis demistim ben de! Evet, keske antibiyotik yerine baska birsey olsa keske. Insallah tekrarlamaz da bununla gecer gider bu illet!

    YanıtlaSil
  7. Çok çok geçmiş olsun miniğime,kıyamam ona.Okudum çok canım sıkıldı.

    Tez zamanda iyileşir inşallah.

    Ahh uykular,uykular bizim yavrularımızın olsun canım ya.Sabır diyorum hem sana hem bana.
    Ne dediğini en iyi ben anlıyorum.

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun canım.. boşuna dememişler "hasta olmasına değil de huyunun değişmesine yanarım "diye. hastayken değişiyor herbişeyleri..Tez zamanda sağlığına kavuşması dileğiyle..

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun,kıyamam süt kokuluya.. ben hiç yaşamadım ama sanırım ilaçlar kurutur iltihabı.Kilo almasına ben takık büyüttüm çocukları ;) ben tombulum ama çocuklarım hep çok zayıf oldular;) allahım vermediğim ek gıda,vermediğim ithal mama kalmamıştı ;)) ama olmayınca olmuyor... benim büyük oğlanın gelişimi çok öndeydi,herkesin çocuğuna gidip bakardım ;))

    ama sonra ufaklığım oldu ,ayyy o da abisinin tam tersi hep minicik ;)) sonra kimsenin çocuğunun boyunu kilosunu sormadım ;))

    Hazır mamalardan gece yatarken birazcık verebilirsin.. ek gıdaya yoğurt ve meyve püreside güzel bir kilo artışı sağlar sanırım ..

    YanıtlaSil
  10. Yildiz, tesekkurler. Sabrin sonu selamet insallah!

    Pelin, tesekkurler. Okurken cok guldum yasadiklarina ama yasarken oyle olmuyor biliyorum. Kim bilir nasil uzulup telas yapmissindir! Ek gida olayina girmedik henuz, apayri bir macera o sanirim :)

    YanıtlaSil
  11. Zeren, tesekkurler. Simdiki huyu degisse iyi olur aslinda, yapisik yasiyoruz su an tam anlamiyla :) kucagimda uyuyor simdi...

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle sana yapışık kalmayacak annesi, öyle düşünme. Hastalığı geçince yapışık hali geçer. Zaten yavaş yavaş meraklı evrelere geliyorsunuz, keşfedecek pekçok şey olacak hayatında. Seni fazla sıkmaz sanırım bir süre :) Ama bu yapışık evreler ara ara tekrarlayacak, hazırlıklı ol şimdiden.
    Çok çok geçmiş olsun Bambino'ya. Her gün ayrı huyu çıkar artık 4. aydan sonra. Tavsiye ister misin bilmiyorum ama: Uyku eğitimi uzun döneme yayılan bir eğitim olmalı bence (aynısını tuvalet eğitimi için de düşünüyorum). Bu nedenle Bambino'ya kendisini güvende hissetmesini, yalnız yatmasının güvensiz bir durum olmadığını yavaş yavaş öğretmen gerekiyor (eğer aile yatağında yatmayı planlamıyorsanız tabii). Bu durumda o her istediğinde yapışık yaşayın ama her seferinde yalnız kalabilir mi diye denemeye devam et. Çok mu yuvarlak konuştum; anlaşılabilir oldu mu acaba?

    YanıtlaSil
  13. CokBilmis, tesekkurler. Cogu zaman hepsi gecici desem de yine de acaba kalici mi diyor bir tarafim bazen. Morali hep yuksek tutmak zor vesselam. Tavsiye icin tesekkurler, cok iyi anlattin. Derin uykudayken yerine birakiyorum ama cogu zaman hemen uyaniyor. Yine de denemeye devam ediyorum ara ara. Uzun soluklu bir ogrenme sureci, haklisin.

    YanıtlaSil
  14. çok geçmişler olsun, genetik kodlarında ne varsa ulaşacaklar demişsin ya. hastalık da öyle, geçire geçire büyüyecekler. lakin geçirirken can sıkıcı tabi. çok geçmişler olsun. olaya şu açıdan bak, bulaşacak ikinci çocuk yok:P

    YanıtlaSil
  15. Sari Cizmeli, tesekkurler. Allahtan ikinci yok gercekten :)))

    YanıtlaSil
  16. bizim TRdeki super doktorumuz zayif cocuk saglikli cocuk der hep :) ben de cok inanirim.
    Enfeksiyonlar icin ise siddetle hintyagi (castor oil) tavsiye ederim. Gobegine dokeceksin biraz, sonra saat yonunde bir dakka kadar yavasca sivazlayacaksin. Cok guzel bir practice :) Hem cocuk cok keyifleniyor, hem de enfeksiyonlari geciriyor :)Enjoy!

    YanıtlaSil
  17. Uma, hint yagini blogunda okumustum, ilgimi cekti dogrusu. Bizimki masajmis, sevlmeymis oyle seylere pek gelemiyor ama denemeye deger. Bir yan etkisi yok mu acep bunun? Sonucta ilk bakista garip geliyor, gobek deliginden iceri birsey gondermek :)) Kendimize de yapsak faydasi olur mu ki?

    YanıtlaSil
  18. gobek deliginden biryere bisey gondermiyorsun :))) eline az yagi dokuyorsun, sonra gobegi merkezde olmak uzere goguse kadar ve asagida cinsel organa kadar olan bolgeyi saat yonunde masajla ovuyorsun :))
    zararli birsey tabii ki degil :)
    internetten bakip detay da okuyabilirsin icin rahat etmezse :) butun Homeopatik ve Naturapath sitelerde vardir :)

    YanıtlaSil
  19. Uma, :))) cok guldum kendime :)) sen gobek deligine dokuyoruz diyince o delikten iceri gonderiliyor sandim ben iyi mi :)))
    gecenlerde refleksoloji uzmani da ayak basparmaginin altina bastirin, haftada 2 yapsaniz yeter demisti, ona bile tepki gosterdi bizim kucuk bey! yine de aklimda olsun, tesekkurler :)

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com