5 Kasım 2013

Ağaçların Şarkısı

http://3.s3.envato.com/files/23452086/Musical%20tree5590.jpg
Doğayı severim.
Ağaçları, hayvanları, kırları, ormanları, çayırları, parkları.
Londra'da köşebaşında bir ağacım vardı, burada anlatmıştım.

Ağaçların yaşlarının hesaplanma şeklini öğrendiğimde çok etkilenmiştim.
Ama yöntem olarak ağacı kesmeden bunu öğrenememek üzmüştü beni.
Ağacın gövde kesitine bakılıyordu çünkü.
Keşke ağaçlar kesilmeden yaşları bilinebilse..

Bugün öğrendiğim şey ise beni tekrar büyüledi.
Ağaçların şarkılarını dinleme şansımız var artık.
Her ağacın hikayesi var ve hatta şarkısı.

Ağaçların gövdesinde bulunan yaş halkaları, Bartholomäus Traubeck isimli bir araştırmacı tarafından ses dalgalarına dönüştürülmüş.
Traubeck, Playstation’ın içerisine yerleştirilen diskleri okumak için kullandığı göz ile plakçalarınkine benzer bir sistem kurmuş. Ardından ağaç gövdesinden bir ‘plak’ yapmış. Sistem ağaçların gücünü, büyüklüğünü ve yaşını tespit etmek için kullanılan yaş halkalarını sese dönüştürüyor ve ortaya oldukça duygusal bir piyano bestesi çıkıyor, buradan dinleyebilirsiniz.
Bir de bunu buldum. 
Her şeyin bir hikayesi var. Her şey bir can. Can'a kıymak ne kadar büyük bir vebal. Bunun farkına varılsa keşke..
Kaynak burası ve burası

0 kisi demis ki::

Yorum Gönder

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com