29 Nisan 2013

Pedalsız Bisikletler ve Neomoto


Bambino için bisiklet arayışlarına başladığımda pedalsız bisikletlerin çocukların dengelerini sağlamayı geliştirme konusunda yararlı olduğunu okumuştum. O ara gittiğim Amsterdam'daki seminerde tanıştığım İsviçreli arkadaşım (kulakları çınlasın!) İsviçre'de 1 yaşına gelen her çocuğa pedalsız bisiklet alındığını ve çocukların başka bisiklete bindirilmediğini söylemişti. Böylece pedalsız bisiklete olan ilgim ve hevesim arttı.

Araştırdığım markaları paylaşıyorum:

Ben yurtdışındayım diyorsanız sizin için seçenek daha çok tabi :) Early RiderStrider Bikes ya da Like A Bike alternatifleriniz arasında yer alabilir.Hepsinin birden fazla modeli var. Seç beğen al :)

TR'de ise temelde iki alternatifiniz. Tahta ya da metal.

- Tahta pedalsız bisikletler için TayTay* ya da Yadoo'ya bakabilirsiniz.

- Metal pedalsız bisiklet için Puky* marka bisiklete bakabilirsiniz.

* Internet siteleri olmadığı için google'da arama yapıp detaylı bilgi alabilirsiniz.

Seçim yaparken boyunun ve oturma yerinin ayarlanıp ayarlanmadığına bakın derim, daha uzun süre kullanmanız için gerekli bu.

Bir de İmaginarium'un pedalsız bisikletleri var ancak fiyat olarak diğerlerinden daha pahalı, aklınızda olsun.

Temel olarak bu bisikletler 3 yaş ve sonrası kullanım için uygun. Ben araştırma yaparken 3 yaşından önce alıp kullananlar olduğunu görünce heveslenmiştim.

Gelelim benim ne yaptığıma.
Amsterdam'dan geldikten sonra daha önceden başladığım araştırmama hız verdim.
Hem hafif hem doğal olması nedeniyle tahta pedalsız bir bisiklet almaya niyetlendim.
Ama gel gör ki bisikletleri görmeden alacağım için tedirgindim.
En azından neye benzerler, hafif mi, oturacak yeri nasıl bir görebilsem ona göre karar verebilecektim.

O haftasonu Imaginarium'a denk geldim. Girip bakayım nasıl birşey diye.
Görevli bayan bana bir model önerdi. 
Pedalsız bir bisiklet ama yaş ilerleyince pedal bölümü ayrıca satıldığı için alınıp taktırılabiliyormuş, böylece pedalsız bisiklet pedallı bisiklet oluyormuş.
İyi güzel ama pedalsız bisiklet Bambino için oldukça ağır ve büyük göründü gözüme.
Birinin yardımı olmadan Bambinonun bisikleti yerden kaldırması bile zor.
Anladım ki Bambino için daha erken bu bisikletler.
"Biraz daha büyüsün öyle alayım" diyerek erteledim bisiklet işini.
Ya ertesi gün ya da ertesi hafta, tam hatırlamıyorum; Bambino ile başka bir yere gittik ve yine Imaginarium'a denk geldik.
İçerideki görevli, biz başka şeyler bakınırken muhabbetin pedalsız bisiklete gelmesi üzerine bize Neomoto'yu çıkardı.
Küçük, kalın tekerlekli, demonte bir pedalsız bisiklet.
Çok tonton birşey :)
Görür görmez bayıldık Bambino ile.
"Tamam" dedim, "Budur".

Aldık çıktık :)
Eve gelip kurduk ve Bambino ilk andan itibaren kendi kendine kullanmaya başladı bisikleti.
Ayakları yere değdiği için kendi hızını ayarlayabildi.
Önce evin içinde sürdü birkaç ay.
Havalar ısınınca dışarıya terfi etti.
Bisikletini kendisi taşıyor.
Bayağı ustalaştı, her türlü manevrayı yapıyor.
Geri geri giderken araba gibi "Dıt dıt dıt" diye ses çıkarıyor :)

Eğer çocuğunuz 1-3 yaşında ise ve bizimki gibi puset-sevmeyen-gillerden ise Neomoto'yu tavsiye ederim.
Biz yürürken o da bisikletiyle geliyor yanımızda.
Hatta bazen öyle hızlı gidiyor ki koşarak yakalamamız gerekiyor :)
Hem eğleniyor hem size yük olmuyor.
Daha ne olsun :)
Parasını sonuna kadar hek eden bir ürün oldu bizim için.

5 yorum:

  1. Çok güzelmiş,bende şimdi senden öğreniyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kullanışlı Pelincim, güzel bir alternatif :)

      Sil
  2. Süper birşeymiş yahu,bayıldım. Kayra'ya kısmet olmadı; Mina'ya bakarız artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir pembe rengi var Zeren, kızlar bayılır kesin :)

      Sil
  3. Ben oğlum için binkoş marka bir ürün aldım;
    https://www.bisiklet.com/cocuk-genc/857-binkos-denge-bisikleti.html
    Fiyatı oldukça uygun, hafif ve yeterince kaliteli. İlk başta dolma teker olması biraz beni endişelendirmişti ama, acaba kayar mı diye . bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadık.

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com