7 Ekim 2013

Glutensiz Pekmezli Pasta


Internette şeker içermeyen yaş pasta tarifi aradım ama çok fazla birşey bulamadım. Şekerin en büyük alternatifi pekmez bana göre, stevia ya da kuru meyve kullanan da var. Ama söz konusu pasta olunca pekmez en uygun seçim bence. Tarifin orijinali buradan.

Tarifi yaparken yumurtaların beyazı ile sarısını ayrırıp uzun süre yüksek devirde çırpmak zaman alıyor, onun dışında oldukça pratik geldi bana.



Pandispanya malzemeleri:
4 yumurta
4 Türk kahvesi fincanı tam buğday unu (Ben glutensiz un kullandım)
6 yemek kaşığı pekmez
1 paket kabartma tozu (karbonat da kullanılabilir)
1 tutam kaya tuzu
2 portakal kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı kaynar su

Krema malzemeleri:
1 paket krema (Ben fazla olsun diye 1,5 paket kullandım)
2 paket 80 gramlık bitter çikolata (1 paket %70 kakao içeren organik çikolata kullandım, daha tatlı bir lezzeti olsun derseniz sütlü çikolata kullanın)
Ve hem içinde hem de süslemesinde kullanmak üzere yeteri kadar muz ve süt+pekmez karışımı (Ben kremanın kalan kısmını ve pekmezi karıştırdım)

Yapılışı:
Öncelikle yumurtaların sarısını ve akını ayırın.
Yumurta sarılarıyla birlikte pekmezi ve suyu iyice kabarıp açık sarı renk alana kadar yüksek devirde çırpın.Yumurta beyazını da beyaz köpük haline gelene kadar aynı şekilde uzun süre çırpın.
Bir kapta un, tuz, portakal kabuğu rendesi ve kabartma tozunu karıştırın.
Önce ayrı ayrı çırptığınız yumurta sarısını ve beyazını birleştirerek homojen bir karışım elde edene kadar çırpın. Daha sonra unlu karışımı da ekleyip karıştırın.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında aşağı yukarı 25-30 dakika pişirin.
Pandispanya soğuduktan sonra ortadan ikiye bölün.
Sosu için bir paket kremayı ocakta ısıtın. Kaynamaya başlayınca ocağı kapatın ve çikolatayı dilimlere ayırarak içine atın ve sık sık karıştırarak erimesini sağlayın.
Pekmezle hafifçe tatlandırdığınız soğuk sütle pandispanyanın birinci katını ıslatın.
Üzerine muz dilimleri dizin ve hazırladığınız sosun bir kısmını muzların üzerine sürün.
İkinci katı da üzerine kapatıp kalan sosla kaplayın.
En üste yine muz dilimleri dizin ve buzdolabında krema katılaşana kadar soğutun.
Afiyet olsun…

2 yorum:

  1. Birkaç kez şeker kullanmadan tahinli-pekmezli kek yaptım ben de. epey hoşumuza gitti.

    bunu da denemem lazım :)
    Bir de VEGAN KEK olayı var, duymuş muydunuz?
    Yumurtaya alerjisi olanlar için yumurta katmadan ve hatta sütsüz yapılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, onları da araştırmıştım bir süre. Bizim oğlanın süt, yumurta ve kabuklu yemiş alerjisi vardı yaklaışk 2 sene. O zaman vegan tarifleri öğrenmiştim ama çok şükür biraz daha kolaylaştı işimiz. Ama şartlar zorlayınca insan herşeyi yapıyor :)

      Sil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com