24 Nisan 2011

Bambinoyla Uyku Maceralari

24 Nisan 2011 yazisi:

Bambino 6. ayini doldurduktan kisa bir sure sonra tekrar kucakta uyumaya basladi. İyi tarafindan bakip ben de tekrar kitap okumaya basladim:)) Yalniz annem olmasa nasil yapardim bilemiyorum, sonucta Bambinoyla ilgilenmekten baska birsey yapamiyorum aylardir, ne bir ev isi, ne yemek-bulasik. Yardimsiz cok zor olurdu, muhtemelen ac kalirdim ya da hep kahvalti turu atistirmaliklar yer veya hep disardan ismarlardim! Bu vesileyle anneme tekrar tekrar sukranlarimi sunuyorum!

Ne diyordum, ha evet, Bambino kucakta uyumaya basladi. Ancak bir hafta- on gun kadar sonra Bambino bir buyume atagi gecirmeye basladi. Hani bebekler 3. ve 6. ayda buyume atagi geciriyorlar ya en buyugunden; bizimki bu ataklari 15 gun sonra gecirdi; yani 3,5 ve 6,5 aylikken :)) İkisinde de bebek inanilmaz buyuk degisimler gosteriyor, tipi, bakislari, tavirlari bir anda degisiveriyor! Size de hayretle ve sukranla izlemek dusuyor :)

Bambino 6,5 aylik olunca bir anda buyuyuverdi. Yuz hatlari belirginlesti. Cikardigi sesler daha bir yerinde olmaya basladi. Duygularini cok guzel ifade etmeye basladi. Etrafa ilgisi acaip artti. Artik cok ama cok hareketli. Saga, sola donusleri hizlandi. İstedigi seyleri daha net anlatiyor simdi. Goz acip kapayana dek kendini bir belaya bulastirabiliyor ve de :) Bir saniye bos birakmaya gelmiyor artik!

Onca sey degisir de uyku duzeni ayni kalir mi? Tabi ki hayir. Artik gunduzleri 2,5 saatte bir uyuyor. Uykulari uzadi. Sabah uykusu 1-1,5 saat kadar oldu. Ogle uykusu ise minimum 2 saat. Bazi gunler 3-3,5 saat uyudugu oluyor. Daha fazlasina izin vermiyorum, gece uykusundan calmasin diye. 2 saat uyudugu gunler ogleden sonra 40-45 dk lik bir sekerleme yapiyor. Aksam uzeri de banyo yapip biraz oynayip uyuyor. Gece kac kere kalkiyor saymiyorum ama emip geri uykuya daliyor hemen.

Bunlari okuyup da hayrete dusmemek mumkun mu? :)) Cok ideal bir tablo gibi duruyor degil mi? Asil bombayi sona sakladim :)) Bambino bu uykularinin hepsinde, neredeyse her dakikasinda beni yaninda istiyor! Uykusu geldiginde birlikte yatiyoruz yataga, yan yana, meme emerek uyuyor bizimki. Ben gidersem yanindan, 10 dk sonra uyaniyor. Ben yanindaysam 40-45 dk uyuyor, sonra tekrar emmek istiyor. Emerse tekrar daliyor. Gece birkac saatte bir yer degistiriyoruz ki diger memeyi alsin. Ben de o emerken uyukluyorum, ayaga kalkip tam uyanmaktan daha iyi bir acidan.

Bambino sayesinde gunduz ben de uyumaya basladim :) Yalniz geceleri yan yatmaktan kaskati kesiliyorum. Bu da bir donem, bu da gececek diyerek devam ediyorum. Bu arada Bambinonun yataktaki hallerinin keyfini cikariyorum :) Bacaklarini toplayip ustume dogru uzatiyir mesela, cok hosuma gidiyor bacaklarimin ustunde bacaklarini hissetmek. Bir de oyle guzel bakiyor ki uyaninca, eriyip bitiyorum! Ses cikariyor bolca, hele uyanip da beni yaninda gorunce sakimaya basliyor resmen :)) uyku tulumu olmasa gece hep acikta yatacak ve de, sevmiyor ustunun ortulmesini.

Velhasil boyle boyle buyuyor iste Bambino :))

1 yorum:

  1. Büyüme atağı geçirdiği dönemlerdeki değişimleri böyle gözlemlemediğim için düşündüm.Hep geçtikten sonra büyüme atağına girdi herhalde dedim.
    Gündüz uykuları uzadı deyince bir sevindim kii:)Seni en iyi anlayacaklardan biri benim biliyorsun.Çünkü Bambinonun bir modeli de bizim evde mevcut:)
    Sen de yat dinlen kitap oku en güzeli oğlunun kokusunu çek burnuna uzun uzun:)

    Sağlıklı olsunlar,iyi olsunlar da bir kere bebek olacaklar;)7. ay geliyor;)

    YanıtlaSil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com